Cheers!
Ik lust ‘m best graag. Drank, in alle soorten en maten. Wijn en dan met name rode wijn is favoriet, maar ook prosecco, rosé, droge witte en champagne laat ik niet staan als het zo te pas komt.
Behalve om te drinken is rode wijn ideaal om mee te koken. Ik klok een scheut in de stoofpot, in een pastasaus of in een soepje en de smaak is meteen een stuk rijker en pittiger. Wel voldoende lang verhitten om ervoor te zorgen dat ook de kinderen mee kunnen eten, waarom zal duidelijk zijn. Op de etenpijler staan overigens ideeën genoeg om de wijntruc bij toe te passen.
Daarnaast is rode wijn een probaat preventiemiddel tegen allerlei klachten. Drink ik per dag twee of meer glazen rode wijn, dan zal ik bijna de helft minder loopneuzen te verduren krijgen dan zonder. En wie een halve fles wijn per dag drinkt, heeft volgens een universitair onderzoek beter werkende hersenen dan geheelonthouders. Vooral vrouwen zouden volgens dat onderzoek slimmer worden van het drinken van alcohol. Ha, altijd al gedacht. Met een beetje meer moeite haal ik die twee glazen per dag wel. Hips!
Mijn ervaring is ook dat alcohol, en dan met name weer mijn favoriet wijn, tot een bepaald niveau goed is voor mijn libido. Soms lees ik topics op de sekspijler over problemen waarbij ik de neiging heb te reageren met een tip om gewoon wat alcohol naar binnen te klokken en lekker te ontspannen. Go with the flow. Maar dat zal wel een te simpele oplossing zijn en weerstand oproepen. Niet handig voor een Angel. Maar toch… een wijntje voor de seks kan het een stuk leuker maken. Niet teveel uiteraard, want dan heb je weer een ander probleem.
Naast de lollige en praktische aspecten van rode wijn moet ik, voor de balans, natuurlijk ook een paar kanttekeningen plaatsen. Zo kan overmatig alcoholgebruik helaas naast een voortdurende niet-aanspreekbare gemoedstoestand bijvoorbeeld depressie, leveraandoeningen en hart- en vaatziekten tot gevolg hebben. Niet iets om vrolijk van te worden. Gelukkig kom ik bij lange niet aan het quotum dat doorgaans dergelijke gevolgen heeft.
Zou het daarom zijn dat de accijns op wijn volgend jaar misschien met 2,7% omhoog gaat? Nee dus, het is een gevolg van de fors hogere vrijstelling van successierechten van ouders die van hun overleden kind erven….
Nu, ik zal er weinig aan kunnen veranderen, vrees ik. Al houd ik ook wel van een biertje, mijn wijn zal ik er niet om laten staan. Ik gun al die ouders die een dergelijk verlies hebben geleden hun vrijstelling wel. Wat heet, ik trek er vanavond eentje open. Cheers!
Met dank aan de dames van het drankorgeltopic het theetantestopic  Cheers! voor het mogen gebruiken van hun naam. Ik kom als dank hiervoor binnenkort persoonlijk een doosje rode wijn afleveren in het topic.


















14 reacties
Wat heb je nou aan successierechten vrijstelling voor ouders die van hun kind erven? Dat zal toch 'n stuk minder voorkomen dan andersom als de natuur gaat zoals ie moet gaan.
Vind het je reinste maffiapraktijken en getuigen van 'n enorme lijkenpikkers mentaliteit dat de overheid met hun GORE poten het geld inpikken wat mensen hun nabestaanden nalaten.
Toch weer 'n extra motivatie voor die kluis ipv de bankrekening, want wat niet weet wat niet deert....
Sjee, wat een waanzinnig kromme redenering weer van de regering.
Want laten we wel wezen: Over de rug van rouwende ouders, trekken we lekker de accijns omhoog en vullen we toch weer een stuk schatkist.
(Graag de titel van dit stukje even aanpassen. Vanwege plagiaat. Op Viva staat al een Cheers (C) die over seks, leed, geld, eten, gezelligheid, misverstanden en veel drank gaat.)
Kjong :-D
Ik dacht: dit gaat over ons.
Nou is dat indirect ook zo: drank Cheers
Maar niet echt..
Dus of, zoals Kjong zegt, titel aanpassen of ere-vermelding voor ons topic. ;-)
Nou ja; pret, drank, eten, loopneuzen, goed werkende (neeee, beter werkende) hersenen, goed libido, problemen, aandoeningen, rouw.... eigenlijk gaat dit toch ook over ons!
Niet?
Nou, dat is een eervolle vermelding wel op zijn plaats, hoor.
Dank u!
Enneh... Cheers!
Dat vind ik nou ook!
Heft het glas. Cheers!
Ah, ik zie dat je een flesje droë witte hebt neergezet, nu je al onze rooie hebt opgezopen en -gegeten.
Mm.
Hoewel we allemaal best omkoopbaar en inconsequent kunnen willen zijn, is een 0,7cc'tje echt te schamel weinig en onvoldoende, voor doorgewinterde slempvrouwen als wij, om ter compensatie van onze naam zo te grabbel te gooien het te accepteren.
Iets met druppel en gloeiende plaat.
Dus tot je een redelijk bod hebt ter compensatie, waar we het vast over eens kunnen raken, graag de titel Cheers verwijderen.
Voor onderhandelingen kun je ons vinden in Cheers (C).
Mocht je dat eerder niet begrepen hebben door onze drank in jouw aderen.
Je vergeet even dat alcohol veel meer negatieve gevolgen heeft voor de gezondheid dan de paar positieve (door de drankindustrie betaalde onderzoeken) gevolgen. Alcoholgebruik heeft in grote hoeveelheden veel schadelijke effecten: alcoholvergiftigin, leveraandoeningen, verschillende vormen van kanker, hart- en vaatziekten, letsel als gevolg van verkeersongevallen, depressie en
afhankelijkheid van alcohol.
Niet voor niets is het drinkadvies voor vrouwen 1 glas per dag en 2 alcoholvrije dagen.
Tot zo ver het opgeheven vingertje van Loeszie
Oh ik zie dat je de negatieve aspecten wel noemt. Maar een halve fles per dag is natuurlijk van de zotte. Alcohol is in feite een giftige stof waarbij je lichaam hard moet werken om de afvalstoffen op te ruimen en zeker geen preventiemiddel.
Bedankt dat je me erop wijst, Loeszie :). Ik snap alleen niet waar je die halve fles per dag vandaan haalt?
Ik drink gewoon maar vier keer per jaar iets. Dus Angel 3 mag mijn tekort aan drank wel overnemen. Gemiddeld zijn we dan nog steeds heel braaf! :)
Hahaha. Braaf zegt ze! Na het weekend piep je wel weer anders.
Engel.
De drank is op in de kroeg.
Vooral de wijn ging hard.
Dusseuh. Komtumaar.
En ik heb maar één glas rosé gehad het hele slempweekend, dus zie; ik ben braaaaaaf! :)
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen: Inloggen of registreren