5 x gezonde voeding tegen stress

geroosterde venkel


Iedereen heeft wel eens last van stress in zijn leven. Een wereldreis om tot rust te komen, is jammer genoeg niet voor iedereen weggelegd. Dagelijkse situaties kunnen je veel stress opleveren. Je werk, het huishouden, kinderen en relatie kunnen zorgen voor negatieve spanningen.

Het liefste wil je er zo snel mogelijk vanaf. Gezonde voeding kan je hierbij helpen. Vermijd vet stressvoedsel en ga liever voor gezonde producten. Lees hieronder welke vijf gezonde voedingsmiddelen helpen tegen stress.

Noten

Noten zijn erg gezond, omdat hier Omega 3 inzit. Door noten te eten waar Omega 3 inzit, kun jij stressgevoelens voorkomen/onderdrukken. Buiten dat zijn noten ook nog eens erg gezond! Walnoten, pecanoten, hazelnoten, amandelen, pistachenoten en macadamianoten zijn de gezondste keuze!

Kiwi

Een simpele kiwi helpt goed tegen stress, omdat een kiwi z’n hoog vitamine C gehalte heeft. Dit zorgt ervoor dat het stresshormoon in de bloedbaan wordt verlaagd.

Pure chocola

Wat een hemels lekkere tip, niet waar? Je wist vast al dat een stukje pure chocolade op zijn tijd goed voor je is. Nu hebben we nóg een reden: het helpt namelijk ook tegen stress. Maar let op: hoe puurder de chocola, hoe beter. Alleen pure chocola (dus geen wit of melk) kan helpen bij het verlagen van angsten. Eén van de oorzaken van stress. Ook leuk om te weten: pure chocola pept ook je humeur op! Dat komt door het stofje ‘theobromine’. Dit stofje lijkt op cafeïne, dat in een hoge concentratie in de pure chocola aanwezig is.

Aardbeien

Wil jij ook in de zomer minder stress hebben? Eet aardbeien! In aardbeien zit een hoog gehalte van de stof magnesium, die ervoor zorgt dat je minder prikkelbaar bent. Nog beter én lekkerder dat pure chocola en aardbeien heel smakelijk te combineren zijn!

Havermout

In havermout zitten de juiste koolhydraten wat het serotonine niveau verhoogt. Hierdoor ben je beter in staat je meer te ontspannen! Serotonine zorgt er ook weer voor dat je meer melatonine aanmaakt in de avonduren, waardoor je een betere nachtrust hebt. Reden genoeg om weer eens ouderwets havermoutpap te eten! Havermout helpt ook bij het stoppen met roken, verlaagt op een natuurlijke wijze de bloeddruk, vermindert depressies, verhoogt je concentratie en kan ook helpen om obesitas te voorkomen.

Door ThePerfectYou.nl

Mooi word je niet, dat bén je! ThePerfectYou.nl is meer dan een online magazine, wij zijn een levenswijze! We schrijven frisse en inspirerende artikelen vanuit het oogpunt dat je al perfect bent! Wij geloven dat vrouwen het mooist zijn als ze stralen en daar zijn we een down-to-earth gids voor met een dagelijkse dosis inspiratie om volop van het leven te genieten! 

 

Bron beeld: Weheartit