Het luxeproduct: kinderen in Italië

geroosterde venkel

* Je houdt het natuurlijk bij 1 kind, dat je als het ultieme luxeproduct beschouwt. Het luxeproduct krijgt dan ook alles wat z’n hartje begeert.

* Je vindt het heel normaal dat de hele familie zich volop met jouw luxeproduct bemoeit.

* Het luxeproduct wordt dus, vanzelfsprekend, door de hele familie flink verwend.

* Het luxeproduct krijgt een goede, katholieke opvoeding. Wat betekent dat hij/zij elke zondag in een mooie, nieuwe, dure outfit in de kerk verschijnt.

* Je luxeproduct verwacht (met recht) dat z’n ouders hem materiële steun blijven verlenen, zeg maar zo lang als jij leeft.

* Je luxeproduct verwacht ook (met recht) dat jij z’n studie, uitzet en eigen huis volledig betaalt.

* In ruil daarvoor, komt het in Italië zelden voor dat luxeproducten zich afzetten tegen hun ouders.

* Sterker nog, Italiaanse luxeproducten zijn het ouderlijk huis niet uit te branden. Een luxeproduct dat tot zijn 35e thuis woont is echt geen uitzondering.

* Je geeft je luxeproduct natuurlijk wel alle vrijheid, want je wilt niet dat hij/zij zich beperkt voelt in jouw huis.

* Ook als het luxeproduct een baan heeft mét salaris, verkiest het z’n ouderlijk huis boven een eigen huis.

* Als het luxeproduct dan eindelijk besluit te trouwen én uit huis te gaan, is het nieuwe onderkomen waarschijnlijk niet verder dan 1 kilometer van het ouderlijk huis verwijderd.

* En nee, dan ben je gelukkig nog niet van je luxeproduct af. Het gemiddelde Italiaanse luxeproduct bezoekt z’n ouders minstens 2x per week.