Intrekken en aanspannen

geroosterde venkel

Vanavond voor de 2e keer naar na-gym geweest: gym na de bevalling. Komt er toch nog wat van die buikspieroefeningen terecht. En het is nog leuk ook.

De eerste keer voelde de docente aan onze buiken. Hoe ver het met de gleuf gesteld was, die verticaal lopende geul midden over je buik. (Als je nog niet zo lang geleden bevallen bent, weet je waarschijnlijk wel waarover ik het heb).
‘Komt goed,’ zei ze bij mij. ‘Al bijna weg.’
Pfieuw.

Ware het niet dat ik er de komende twee weken niet ben. En of ik dan m’n oefeningen wel doe…

Trouwens… mocht jij naar aanleiding van mijn eerdere stukje getiteld ‘Blubber’ fanatiek aan het oefenen zijn geslagen, dan heb ik nog wel wat tips:

– Begin níet met de rechte, maar met de schuine buikspieren!
– Trek altijd je buik in (je navel naar je wervelkolom) als je buikspieroefeningen doet
– Aanspannen/intrekken moet altijd op een uítademing
– Span tegelijkertijd ook je bekkenbodemspieren aan (trek je perineum naar binnen zeg maar)
– En… last but not least (en met dank aan een oplettende lezeres): vergeet daarbij niet om gewoon door te blijven ademen!

Het is maar dat je het weet.

Oké, doe je mee?