Musthave: de perfecte kinderwagen

Ga je voor een iPhone of Samsung? Koop je die H&M-tas of toch liever een luxe exemplaar van Mulberry? Neem je een Joolz of een Bugaboo? Zoals met zoveel spullen, lijkt ook een kinderwagen een verlengde van je identiteit te zijn…

Er zijn talloze merken met goede kinderwagens, maar de populairste spelers zijn toch wel Joolz, Stokke en Bugaboo. Alle drie van Nederlandse makelij en een design om je vingers bij af te likken. De prijs? Vaak rond de duizend euro, alsof het niks is. Bij Joolz of Stokke heb je nog het idee dat je een ‘goede deal’ doet, want je krijgt er vaak een tas, voetenzak of kinderzitje bij ‘cadeau’, maar Bugaboo geeft niks weg en doet ook niet aan korting. Take it or leave it, lijkt hun motto en die sterke ruggengraat blijkt te werken. Al jaren staan deze ‘babyrides’ aan de top en spotten we er menig celeb mee in het wild.

Slim, hoe deze merken hun waar als mode-musthaves aanprijzen, want veel vrouwen (ook wij) zijn hier erg gevoelig voor. Je wilt voor je kind het beste en het liefst ook het mooiste. De papa’s in spé kicken op het gestroomlijnde design en de handige snufjes die deze wagens te bieden hebben. En dan komen jij en je hormonen al gauw tot de conclusie dat er geen weg meer terug is: het wordt zo’n luxe kinderwagen!

Wanneer je jezelf van een afstand bekijkt, realiseer je heus wel dat het de baby niks uitmaakt in welke kinderwagen hij of zij ligt. Of dat er volop alternatieven zijn voor een scherpere prijs. Toch wint het duiveltje van het engeltje en voor je het weet schuif je je pinpas door het apparaat om veel pecunia armer de babywinkel uit te lopen. Vooral niet te lang over nadenken en genieten van het moois dat binnenkort door de pakketdienst bezorgd wordt. Verzacht het verse gat in je banksaldo met de gedachte dat het altijd gekker kan: zoals de Aston Martin-kinderwagen die voor 3.000 dollar te koop is bij Harrods!