4x tips & tricks voor een goed begin van de dag

quaker ontbijttips

Douchen, drie verschillende outfits aan en tóch weer kiezen voor de eerste, je verloren sleutels zoeken en snel een rondje op social media: de meeste ochtenden verlopen zó gehaast dat je ontbijt er nog weleens bij inschiet.

20% van de Nederlanders slaat het ontbijt over in ruil voor een paar minuten extra snoozen, blijkt uit onderzoek van Quaker. Superzonde, want eigenlijk is het ontbijt de belangrijkste maaltijd van de dag. Het levert onmisbare voedingsstoffen, geeft je stoelgang een kickstart, geeft energie en als je ontbijt en bovendien is de kans kleiner dat je gedurende de dag grijpt naar ongezonde snacks. Kortom: ontbijten dus!

Zo lukt ontbijten wel!

Vind je het lastig om je dag te beginnen met een goede maaltijd, omdat je bijvoorbeeld te weinig tijd hebt of geen trek? Met deze tips & tricks helpen wij je ontbijten!

  • Stap jij altijd met een big smile uit bed en verheug je je op het ontbijt? Maak hier dan een feestmaal van, bijvoorbeeld met Quaker Havermout Granola, die je pimpt met bijvoorbeeld wat stukjes appel, een vleugje kaneel en wat honing.granola flakes
  • Loop je ’s morgens als een kip zonder kop door het huis, met als enige doel om op tijd de deur uit te gaan (wat negen van de tien keer niet lukt)? Wees slim en maak de avond van tevoren een to go-ontbijtje klaar. Mix in de blender Quaker Oats Express Naturel met 200 ml amandelmelk, wat rood fruit en een halve banaan en klaar is je onderweg-ontbijt. Het volledige recept lees je hier.
  • Ben jij in de ochtend de menselijke lookalike van Grumpy Cat en heb je in de vroege uren alles behalve zin om je kostbare minuten te verspillen aan het bereiden van je ontbijt? Maak de avond van tevoren dan overnight oats klaar. Het enige wat je nodig hebt is (Griekse) yoghurt, 20 gram Quaker Havermout, 40 gram vers fruit, een scheutje magere melk en wat suiker(vervanger). Vul een potje of glaasje met de havermout, giet de rest erop en klaar is je geen-tijd-ontbijt!
  • Ben jij het schoolvoorbeeld van een ontbijter en maak jij de meeste ochtenden tijd vrij om even rustig de dag te beginnen? Dan ben je misschien wel toe aan eens wat anders, zoals een frisse havermout. Hiervoor kook je de havermout met 1 dl sinaasappelsap en 1 dl water, laat je het vijf minuten indikken en daarna versier je je ontbijt met wat vers fruit of andere toppings.

Dit artikel is tot stand gekomen in samenwerking met Quaker.