7x havermout variaties

havermout

Dat havermout super gezond is wist je natuurlijk al. Het verlaagt namelijk het cholesterolgehalte, houdt honger in toom, bevat anti-oxidanten én is goed voor de lijn. Elke ochtend een bord havermout naar binnen werken gaat op den duur vervelen. Gelukkig kan je met dit ontbijtje veel kanten op en de meest heerlijke variaties maken. Ben je toe aan een nieuw en lekker ontbijtje? Probeer deze variaties eens uit!

#1 Appeltaartje

Ben jij ook zo dol op de (ongezonde) appeltaart van je oma? Wij hebben dé oplossing voor je cravings gevonden. Voeg na het koken van je havermout stukjes appel, rozijnen en een snufje kaneel toe. Goed roeren et voilá, je oatmeal heeft nu de smaak van appeltaart.

#2 Gebakken havermout met fruit en noten

Havermout kun je natuurlijk ook klaarmaken in de oven zodat het een lekker krokant korstje krijgt. Versier het met banaan, muesli, blauwe bessen en honing. Klinkt goed toch!

#3 Kokos met gebakken banaan

In het najaar heb je vaker behoefte aan een stevig ontbijt. Deze variant voldoet daar zeker aan. Het kost misschien iets meer tijd in de ochtend, maar dan heb je wel een lekker ontbijt. Verwarm de havervlokken in kokosmelk. Bak vervolgens de banaan in de pan met wat extra kokos. Voeg het vervolgens toe aan de pap en smullen maar!

#4 Bounty

Gek op chocolade en kokos? Dan moet je deze variatie eens uitproberen! Voeg een eetlepel cacao toe aan de havervlokken voordat je het gaat koken. Als de pap bijna klaar is roer je geraspte kokos erdoorheen en je maak je ontbijt helemaal af door er een paar amandelen aan toe te voegen.

#5 Cookies

Hmm! Dit is onze favoriete variant: havermout met cookies smaak. Én het bevat boordevol eiwitten. Je maakt het met amandelmelk en cookies & cream eiwitpoeder.

#6 Pindakaas

Voor een goed en voedzaam ontbijt kies je voor deze variant. Voeg een eetlepel pindakaas toe aan de havermout en breng het op smaak met een snufje kaneel. Versier de oats met kokossnippers, chiazaad, kersen, banaan en rauwe cacaonibs.

#7 Strawberrylover

Voor een frisse start van de dag voeg je een beetje citroensap, verse aardbeien en gesneden munt toe aan je havermout. Yummy!