Lazy Sunday: Slaapmutsjes die wél werken!

Een slaapmutsje voor het slapengaan: het klinkt als een goed idee. Je wordt er immers loom en rozig van, waardoor je lekker makkelijk indut. Maar dat is ook het enige voordeel… Door de alcohol in je systeem, slaap je veel lichter en word je minder uitgerust wakker. Wat moet je dan wel drinken om in slaap te komen?

  • Kersensmoothie Kersen bevatten van nature de stof melatonine, beter bekend als hét slaaphormoon. Dit hormoon wordt vaak aan slaapmedicatie toegevoegd en zorgt er dus voor dat jij binnen no time ligt te pitten.
  • Vanillethee Loopt je hoofd over van to do lijstjes en huishoudelijke klusjes? Neem een paar koppen vanillethee, dat werkt kalmerend. Aan die takenlijst denk je niet eens meer, hallo nachtrust!
  • Muntthee Munt zorgt voor ontspanning én bevordert de spijsvertering, wat soms ook kan zorgen voor een slecht slaapritme.
  • Melk Een welbekend middeltje uit grootmoeders tijd: warme melk drinken en je slaapt als een roos. In melk zit namelijk tryptofaan, een stof die in ons lichaam wordt omgezet tot het slaaphormoon melatonine. De melk hoeft echter niet per se warm te zijn.
  • Kruidenthee Kamille, passiebloem en valeriaan, allemaal kruiden waar je rustig van wordt en dus lekker wegdoezelt.

Welterusten!

Lees ook:

Door deze snacks, slaap je als een roos

7 weetjes over slapen