Snel én voedzaam ontbijtje: overnight oats

Bestaat jouw gemiddelde ochtend vooral uit haasten, rennen en opschieten? Of is jouw vinger vastgelijmd aan de snooze-knop?

Als je in de ochtend wel wat extra minuten kan gebruiken, is een overnight oats-ontbijt misschien wel een uitkomst voor jou. Ideaal aan deze havermout-maaltijd is dat je ‘m al ’s avonds klaarmaakt, zodat het in de ochtend een kwestie is van uit de koelkast pakken en opeten. Bovendien is havermout 100% volkoren en daarmee een bron van vezels. Ook niet onbelangrijk: havermout is een bron van belangrijke vitamines en mineralen en daarbij een bron van eiwitten.

Het recept!

Nodig voor 1 persooquaker havermoutn:

  • 40 gram Quaker Havermout
  • een scheutje amandelmelk
  • 3 dadels, in kleine stukjes gehakt
  • 1 tl vanillearoma
  • een paar pecannoten
  • 1/4 banaan
  • 1/2 tl chiazaadjes
  • een paar eetlepels Griekse yoghurt
  1. Doe de Quaker Havermout in een glas en giet hier een scheutje amandelmelk bij. Het moet net niet helemaal onder staan.
  2. Voeg de kleingesneden dadels hier aan toe en giet het vanillearoma eroverheen. Zet in de koelkast tot gebruik.
  3. De volgende ochtend voeg je de pecannoten en de banaan toe (anders worden deze niet knapperig/bruin). Dek af met Griekse yoghurt en bestrooi met wat chiazaadjes.

Superlekker, verantwoord en gezond – en dankzij de amandelmelk en de pecannoten net weer even wat anders dan een standaard havermoutontbijtje.

Wist je dat…

Doe jij graag iets tijdens het ontbijt, zoals internetten of tv kijken? Je bent niet de enige breakfast-multitasker. 26% van de Nederlanders surft graag op het internet tijdens het ontbijt, blijkt uit onderzoek van Quaker. 21% kijkt tv en 43% checkt zijn of haar social media.

Dit artikel is in samenwerking met Quaker tot stand gekomen.