Geen resultaten gevonden Misschien heb je de verkeerde zoekterm gebruikt.

Zoekfilters:

Neem gerust contact op

We helpen je graag telefonisch verder. We zijn elke werkdag bereikbaar van 9.00 - 21.00 uur.

VIVA telefoon
Bereikbaar van 09.00 - 21.00 uur

VIVA Forum

Op deze pagina vind je het antwoord op alle vragen over het VIVA forum. Van zwangerschappen tot actualiteiten en van de stoutste seksverhalen tot adviezen over vechtscheidingen; de VIVA community is er voor elkaar in goede én in slechte tijden, en bespreekt werkelijk alle onderwerpen die je maar bedenken kunt. Staat jouw vraag er niet bij? Neem dan contact op met ons via forum@viva.nl.

Telefonisch contact VIVA

Telefonisch contact

Direct contact met één van onze medewerkers?

VIVA telefoon
Bel 088 - 550 01 15
Bereikbaar van 09.00 - 21.00 uur

Veelgestelde vragen

1

Pijlers en Topics

1

Wat is een pijler?

Het forum is opgebouwd uit 17 pijlers met ieder hun eigen thema, zoals Gezondheid, Relaties, Thuis enz. Binnen deze pijlers vind je diverse discussies oftewel topics. Als je bent ingelogd kun je zelf een topic openen maar ook deelnemen aan al lopende discussies.

2

Wat is een topic?

Een topic is een discussie over een bepaald onderwerp op een van de pijlers. Als je aangemeld bent kun je zelf een discussie starten door een topic te openen maar uiteraard ook meepraten op een reeds geopend topic. Kijk bij het starten van een topic op welke pijler deze het beste past. Bij iedere pijler staat aangegeven welke onderwerpen er onder andere op de betreffende pijler thuishoren. Het is mogelijk dat een topic door de Moderators wordt verplaatst omdat men van mening is dat het topic qua onderwerp thuishoort op een andere pijler.

3

Kan ik een andere forummer een privebericht sturen?

Het verzenden van een privebericht naar een medeforummer is mogelijk als deze forummer heeft aangegeven deze priveberichten te willen ontvangen. Of je wel of geen prive-berichten wilt ontvangen kun je aangeven op Mijn Viva. Of een andere gebruiker een privebericht kan ontvangen zie je aan de icoontjes onder de avatar. Als degene die je een bericht wilt sturen de PB-functie aan heeft staan kun je klikken op het plusje links onder zijn/haar avatar.

4

Hoe open ik een topic?

Wil je iets bespreken of vragen en hiervoor een topic starten op het forum? Daarvoor moet je jezelf eerst (eenmalig) registreren. Kies een van de pijlers waarbinnen het onderwerp het beste past en klik op Plaats een nieuw onderwerp. Vul daarna het onderwerp van de discussie in en tik in het veld Tekst wat je kwijt wilt over dat onderwerp. Je nieuwe onderwerp kun je toevoegen aan je favorieten (link aankoppelen) zodat je in één muisklik in je eigen item zit. Ook kun je het onderwerp toevoegen aan je notificaties. Zo krijg je een bericht zodra er is gereageerd op je topic. Je kunt je eigen berichten ook gemakkelijk terugvinden door te klikken op het loepje onder je avatar.

Er worden op het Viva-forum dagelijks nieuwe topics geopend. Om te voorkomen dat onderwerpen dubbel geopend worden, willen we je verzoeken eerst nauwkeurig te zoeken naar het onderwerp waarover je een discussie wilt beginnen.

5

Ik wil mijn topic graag (laten) verwijderen. Kan dat?

Persoonlijke discussies oftewel topics met aantoonbaar privacy-gevoelige kwesties worden op verzoek van de discussie opener verwijderd. Viva conformeert zich hiermee aan de op 11 december 2007 gepubliceerde Richtsnoeren Publicatie van persoonsgegevens op internet van het College Bescherming Persoonsgegevens. Verzoeken tot verwijderen van topics kunnen worden ingediend via een e-mail naar forum@viva.nl.

6

Hoe voeg ik een tabel toe aan mijn topic?

In een openingspost van een topic kan je een tabel invoegen. Let op: dit kan alleen bij het openen van een topic. Een tabel is opgemaakt uit een aantal zogenaamde codes. Hieronder staat een standaard basis-code van een tabel. Om een tabel in jouw post te krijgen kan je de onderstaande code overnemen, je eigen informatie invullen en de opmaak van de tabel aanpassen naar wens.

Om de opmaak(lay-out van de tabel, dit heeft nog niets te maken met de informatie die in de tabel komt te staan) van de tabel aan te passen verander je simpelweg het cijferaantal tussen de aanhalingstekens. Dit geldt voor:
table width (breedte van de tabellen)
border(dikte van de randen om de tabel heen)
cellspacing (grootte van het vakje)
cellpadding (ruimte tussen de tekst en de rand van het vakje) Nu kan je beginnen met het maken van je eigen tabel. Kopieer en plak de onderstaande code in jouw eigen post of reactie. Om je eigen informatie in de tabel in te voeren kan je simpelweg de onderstaande code overkopieren en tussen en je eigen info in te vullen.


























Deelnemer Leeftijd Lengte Startgewicht Huidig gewicht Streefgewicht
Pieter 25 Jaar 184cm 124kg 119kg 85kg
Sonja 45 168cm 98kg 95kg 70kg

Alles tussen een en staat voor één horizontale rij. Een rij is opgebouwd uit vakjes, een vakje herken je aan informatie tussen de tekens en . Een vakje maak je met de tekens , en tussen deze tekens plaats je de informatie die je in de vakje wilt hebben staan. Bijvoorbeeld: Daan, nu heb je een vakje gecreeerd met Daan erin. Nu plaats je die codes tussen de en van de rij waar je het vakje in wilt hebben. Als je klaar bent met je tabel, en je tekst is langer dan het vakje, pas je de 500 achter table width bovenaan de code aan naar een groter aantal(bijv: 600) totdat het vakje breed genoeg is voor de tekst.

7

Hoe reageer ik op een bestaand topic?

Om te kunnen reageren op de topics op het Viva-forum heb je een gebruikersnaam en een wachtwoord nodig. Hiervoor moet je je aanmelden. Wanneer je bent aangemeld, kun je berichten achterlaten op de site en binnen het Viva-forum. Onder de openingstekst van een topic vind je een button plaats een reactie. Wanneer je hierop klikt krijg je binnen dat topic een reactievenster waarin je je tekst kunt plaatsen. Dit is heel eenvoudig door je tekst te typen in de teksteditor onder/boven (afhankelijk van instellingen) je bericht. Wanneer je op verstuur bericht drukt wordt je reactie meteen gepubliceerd. Je kunt ook je reactie eerst bekijken voordat je hem publiceert.

8

Hoe kan ik bepaalde topics vinden op trefwoord?

Op elke pagina van de site vind je rechts bovenaan een zoekbalk. Je kunt hier een trefwoord intypen en vervolgens een zoekopdracht geven. Als je meerdere zoektermen invult wordt automatisch gezocht op inhoud waarin alle zoektermen voorkomen. Wil je zoeken op zinsdeel? Plaats de zoektermen dan tussen aanhalingstekens, bijvoorbeeld Verhuizen naar Italie. Daarnaast is het mogelijk negatieve zoektermen op te nemen door voor deze zoektermen een – te plaatsen. Voorbeeld: Italie – vakantie toont alleen die berichten waarin Italie voorkomt maar geen Vakantie is vermeld.

9

Wat zijn sticky topics?

Sticky topics zijn topics die ongeacht of er op wordt gereageerd altijd bovenaan blijven staan. Je kunt een door jou geopend topic niet zelf sticky maken. Mocht het nodig zijn dan kunnen de Moderators hiervoor zorgen. Vaak zijn sticky topics geopend door Moderators.

10

Wat voor functie heeft het Centrale Moderatortopic?

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de Moderators. Daarnaast is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de linkerbovenkant van een topic, of aan de rechterbovenkant van een posting. Discussies over beleid en off-topic gaan is op dit Centrale Moderatortopic niet toegestaan, vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

11

Hoe voeg ik smileys toe aan mijn bericht?

Om misbruik van de plaatjesplakfunctie te voorkomen, kun je via forum@viva.nl (met als onderwerp 'plaatjesplakken') deze rechten voor je account aanvragen. We zullen je alleen deze rechten toekennen nadat we je account aan deze voorwaarden hebben getoetst:

  • Minimaal 200 (normale) posts gemaakt op het Viva forum
  • Niet forummen via een proxy-IP, dit is namelijk niet toegestaan via de huisregels en zal ook leiden tot een ban

Het aantal postings wat je hebt, kan je vinden door op het poppetje te klikken dat naast je nickname staat. Je krijgt na aanvraag geen bevestiging van activatie van de rechten. Je kunt een afbeelding invoegen door de link van het desbetreffende plaatje te kopieren (rechtermuisknop/eigenschappen/kopieren), dan in het reageervenster aan te klikken en daarin de link van de afbeelding in te plakken. De afbeelding wordt automatisch op de juiste grootte in je bericht toegevoegd.

12

Ik wil een bericht (laten) verwijderen. Kan dat?

Je kunt je berichten zelf verwijderen door middel van de editfunctie. Wanneer de privacy aantoonbaar in het geding is, is het in uitzonderlijke gevallen mogelijk gequote berichten te verwijderen. Een lijst met data en tijdstippen van de te verwijderen quotes moet dan door de aanvrager worden aangeleverd.

13

Waar kan ik de volgorde van topics en de berichten hierin wijzigen?

Wanneer je in de lijst met discussies zit, dan staat er bovenaan een menuutje sorteer onderwerp, hiermee kun je de volgorde van discussies bepalen. Dit en andere instellingen van topics en berichten verander je in je voorkeuren.

2

Profiel en Mijn Viva

1

Wat is Mijn Viva?

Op de pagina Mijn Viva vind je een overzicht van de meest recente forumberichten en topics. Binnen Mijn Viva kun je daarnaast je favoriete onderdelen van de website plaatsen. Op deze manier ben je binnen één muisklik op de pijler, het onderwerp of de blog die jou het meest interesseert. Wanneer je in een topic reageert, kun je aangeven of je dit topic bij je favorieten wilt plaatsen. Deze gekozen favorieten kun je dan weer oproepen via de Mijn Viva pagina.

2

Hoe meld ik mij aan?

Klik op Registreren. Nadat je de benodigde gegevens hebt ingevuld, krijg je een mailtje met een activeringslink op het e-mailadres dat je hebt ingevuld. Om je te registreren op Viva.nl dien je in het bezit te zijn van een geldig e-mailadres. Dit e-mailadres wordt gebruikt om je account te activeren. Tevens kan de beheerder van Viva.nl dit e-mailadres gebruiken om contact met je op te nemen. Het is dan ook voorwaarde om met een actief e-mailadres ingeschreven te staan. Als je e-mailadres verandert dien je de wijziging door te geven aan het forumbeheer. Dit kan per e-mail naar forum@viva.nl.

3

Ik wil mijn account graag laten verwijderen, kan dat?

Het is niet mogelijk je account op te heffen of te verwijderen. Je account kan wel gedeactiveerd worden door het te laten anonimiseren. Bij anonimiseren wordt de nickname aangepast, de avatar en motto worden gewist en je berichten zijn niet meer terug te zoeken middels het checken van historie en profiel (het zogenaamde loepen).

Dit betekent echter niet dat de door jou geplaatste berichten en/of geopende topics verwijderd worden. Ook blijft je oude nickname zichtbaar in de berichten die door andere gebruikers zijn gequote.

Een gedeactiveerd account kan op een later moment niet meer op actief gezet worden. Anonimisering van je account is dus definitief en kan niet meer worden teruggedraaid. Mocht je je account willen laten anonimiseren, stuur dan een e-mail naar forum@viva.nl.

4

Ik heb mijn account laten anonimiseren, kan ik nog inloggen met dit account om berichten te plaatsen?

Als een account door ons eenmaal is geanonimiseerd, is het niet meer mogelijk met deze geanonimiseerde nickname in te loggen. Indien je besluit na anonimisering toch terug te willen komen, moet je een nieuw account aanmaken met een nieuwe nickname

Let op, iedere nickname moet worden aangemaakt met een uniek, nog niet eerder gebruikt e-mailadres. Indien je een nieuw account wilt aanmaken zal je hiervoor dus een ander e-mailadres moeten gebruiken, dan het e-mailadres dat hoorde bij je geanonimiseerde account.

5

Wat kan ik met Mijn Profiel?

In je profiel kun je allerlei zaken rondom je account regelen. Alleen je e-mailadres is verplicht, de rest is optioneel. Je kunt ervoor kiezen je e-mailadres voor andere bezoekers verborgen te houden. Hieronder kan je de gegevens waarmee je geregistreerd staat wijzigen.

6

Wat is een motto en hoe plaats of wijzig ik mijn motto?

Het motto is zichtbaar onder ieder bericht dat je op het forum plaatst. Dit motto kun je plaatsen of veranderen in Mijn Profiel. Je kan je motto wijzigen door bovenaan te gaan naar Mijn Viva, dan naar Profiel Wijzigen en dan zie je meteen staan waar je je motto kan wijzigen. In het motto kun je jouw lijfspreuk of andere belangrijke uitspraak plaatsen. Het is niet toegestaan een url of website als motto te gebruiken. Bij het wijzigen van je avatar verdwijnt het motto, dit moet je dus opnieuw instellen.

7

Ik heb mij geregistreerd maar ontvang geen e-mail voor activering van mijn account

Na het aanmaken van een nickname, kan het gebeuren dat je activatiemailtje even op zich laat wachten (max. een paar uur). Ook komt het voor dat dit mailtje in je spambox terecht komt. Ondanks het feit dat je je nickname dan niet hebt kunnen activeren, blijkt deze in de meeste gevallen al geactiveerd te zijn, zonder op het linkje in de mail te hoeven klikken. Probeer dus gewoon in te loggen met je gekozen nickname en wachtwoord. Mocht dat niet lukken, mail dan even je inloggegevens (e-mail/nick/wachtwoord) naar forum@viva.nl.

3

Berichten en Functies

1

Wat zijn notificaties?

Binnen Mijn Viva is er de mogelijkheid om notificaties aan te maken. Wanneer je een pijler of onderwerp aan je notificaties toevoegt krijg je een melding zodra er iets gebeurt binnen deze pijler of dit onderwerp. Met een notificatie geef je dus aan dat je op de hoogte wilt blijven van bepaalde discussies. De discussies en hun titels worden gefilterd op bepaalde tref- en sleutelwoorden die je op hebt gegeven. Je krijgt afhankelijk van je instellingen een pushmessage (op de site) of een e-mail. De notificatie kan zowel eenmalig als voor een (on)bepaalde tijd zijn. Je kunt voor de eindperiode van de notificatie een vast datum meegeven, ook is het mogelijk hem op ieder gewenst moment zelfstandig uit te zetten.

Je kunt een notificatie toevoegen in een pijler van het forum (bovenaan de topiclijst bij Voeg een notificatie toe) of in een topic zelf, door op te klikken. De notificatieopties vind je onder Forum/Notificaties. Hiervoor moet je wel ingelogd zijn.

2

Hoe wijzig of verwijder ik een notificatie?

Onder het uitklapmenu kun jij bij Mijn Viva kun je het onderdeel Notificaties vinden. Je ingestelde notificaties kun je daar wijzigen, verwijderen of op non-actief zetten.

3

Wat is de functie van het oogje?

Met het vergrootglas c.q. loepje dat onder de avatar van een forummer staat kun je met een klik alle door deze forummer geposte berichten oproepen. Zo kun je zien in welke topics deze forummer actief is geweest. Deze functie kan niet op verzoek worden uitgeschakeld.

4

Hoe voeg ik smileys toe aan mijn bericht?

Om misbruik van de plaatjesplakfunctie te voorkomen, kun je via forum@viva.nl (met als onderwerp 'plaatjesplakken') deze rechten voor je account aanvragen. We zullen je alleen deze rechten toekennen nadat we je account aan deze voorwaarden hebben getoetst:

  • Minimaal 200 (normale) posts gemaakt op het Viva forum
  • Niet forummen via een proxy-IP, dit is namelijk niet toegestaan via de huisregels en zal ook leiden tot een ban

Het aantal postings wat je hebt, kan je vinden door op het poppetje te klikken dat naast je nickname staat. Je krijgt na aanvraag geen bevestiging van activatie van de rechten. Je kunt een afbeelding invoegen door de link van het desbetreffende plaatje te kopieren (rechtermuisknop/eigenschappen/kopieren), dan in het reageervenster aan te klikken en daarin de link van de afbeelding in te plakken. De afbeelding wordt automatisch op de juiste grootte in je bericht toegevoegd.

5

Ik kan geen plaatjes in een bericht plakken. Hoe vraag ik dat aan?

Om misbruik van de plaatjesplakfunctie te voorkomen, kun je via forum@viva.nl (met als onderwerp 'plaatjesplakken') deze rechten voor je account aanvragen. We zullen je alleen deze rechten toekennen nadat we je account aan deze voorwaarden hebben getoetst:

  • Minimaal 200 (normale) berichten geplaatst op het Viva forum
  • Niet forummen via een proxy-IP, dit is namelijk niet toegestaan via de huisregels en zal ook leiden tot een ban Het aantal postings wat je hebt, kan je vinden door op het poppetje te klikken dat naast je nickname linksboven bij het reageervenster staat

Je kunt een afbeelding invoegen door de link van het desbetreffende plaatje te kopieren (rechtermuisknop/eigenschappen/kopieren), het icoontje met het bergje (evt voorbeeldje icoontje toevoegen) aan te klikken en daarin de link te plakken.

6

Ik wil een bericht (laten) verwijderen. Kan dat?

Je kunt je berichten zelf verwijderen door middel van de editfunctie. Wanneer de privacy aantoonbaar in het geding is, is het in uitzonderlijke gevallen mogelijk gequote berichten te verwijderen. Een lijst met data en tijdstippen van de te verwijderen quotes moet dan door de aanvrager worden aangeleverd.

7

Kan ik een andere forummer een privebericht sturen?

Het verzenden van een privebericht naar een medeforummer is mogelijk als deze forummer heeft aangegeven deze priveberichten te willen ontvangen. Of je wel of geen prive-berichten wilt ontvangen kun je aangeven op Mijn Viva. Of een andere gebruiker een privebericht kan ontvangen zie je aan de icoontjes onder de avatar. Als degene die je een bericht wilt sturen de PB-functie aan heeft staan kun je klikken op het plusje links onder zijn/haar avatar.

8

Waar kan ik de volgorde van topics en de berichten hierin wijzigen?

Wanneer je in de lijst met discussies zit, dan staat er bovenaan een menuutje sorteer onderwerp, hiermee kun je de volgorde van discussies bepalen. Dit en andere instellingen van topics en berichten verander je in je voorkeuren.

9

Hoe gebruik ik de zoekfunctie op het forum?

Op elke pagina van de site vind je rechts bovenaan een zoekbalk. Je kunt hier een trefwoord intypen en vervolgens een zoekopdracht geven. Als je meerdere zoektermen invult wordt automatisch gezocht op inhoud waarin alle zoektermen voorkomen. Wil je zoeken op zinsdeel? Plaats de zoektermen dan tussen aanhalingstekens, bijvoorbeeld "verhuizen naar Italie". Daarnaast is het mogelijk negatieve zoektermen op te nemen door voor deze zoektermen een - te plaatsen. Voorbeeld: Italie - vakantie toont alleen die berichten waarin "Italie" voorkomt maar geen "vakantie" is vermeld.

4

Aanmelden en Inloggen

1

Tips voor het kiezen van een gebruikersnaam/nickname

In verband met de bescherming van je privacy adviseren wij je een anonieme nickname (fantasienaam) aan te maken. Zie hiervoor ook Hoe blijf ik anoniem? bij de Algemene FAQ. Let op! Je kunt je nickname niet meer wijzigen!

Enkele tips voor het kiezen van een gebruikersnaam:

  • Kies een zo origineel mogelijke naam
  • Gebruik een alternatieve spelling
  • Plaats getallen (bijvoorbeeld je geboortejaar) achter een naam
2

Ik heb mij geregistreerd maar ontvang geen e-mail voor activering van mijn account

Na het aanmaken van een nickname, kan het gebeuren dat je activatiemailtje even op zich laat wachten (max. een paar uur). Ook komt het voor dat dit mailtje in je spambox terecht komt. Ondanks het feit dat je je nickname dan niet hebt kunnen activeren, blijkt deze in de meeste gevallen al geactiveerd te zijn, zonder op het linkje in de mail te hoeven klikken. Probeer dus gewoon in te loggen met je gekozen nickname en wachtwoord. Mocht dat niet lukken, mail dan even je inloggegevens (e-mail/nick/wachtwoord) naar forum@viva.nl.

3

Ik wil automatisch ingelogd blijven staan, hoe doe ik dat?

Wanneer je inlogt, zie je onder het inlogvenster de keuzemogelijkheid om ingelogd te blijven. Als je hier een vinkje plaatst blijf je ingelogd ook wanneer je het forum tijdelijk verlaat.

4

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?

Op Viva.nl staat aan de rechterkant in het inlogblok Wachtwoord vergeten?. Wanneer je hier op klikt, wordt om je nickname gevraagd. Vul deze in en klik op OK. Je wachtwoord wordt nu gestuurd naar het e-mailadres waarop je nickname geregistreerd staat. Volg de instructies uit dit mailtje om opnieuw in te kunnen loggen.

5

Hoe verander ik mijn wachtwoord?

Op Viva.nl staat aan de rechterkant in het inlogblok Wachtwoord vergeten?. Wanneer je hier op klikt, wordt om je nickname gevraagd. Vul deze in en klik op OK. Je wachtwoord wordt nu gestuurd naar het e-mailadres waarop je nickname geregistreerd staat. Volg de instructies uit dit mailtje om opnieuw in te kunnen loggen. Hierbij kun je je wachtwoord opnieuw instellen en dus ook wijzigen.

6

Kan ik mijn nickname wijzigen?

Nee, dit is niet mogelijk. Wanneer je toch een andere nickname wil, is de enige manier het nemen van een nieuw account (op een ander e-mailadres!). Hierbij volgt wel de waarschuwing dat dubbelnicken, d.w.z. het deelnemen met meerdere nicks in een topic niet toegestaan is. Wanneer je in een vast topic deelneemt en je wilt dit ook met de nieuwe nick blijven doen, meldt dit dan even bij de Moderators om misverstanden te voorkomen.

7

Hoe kan ik mijn account opheffen?

Het is niet mogelijk je account op te heffen. Het account kan wel op non-actief worden gezet door het account te anonimiseren. Anonimisering van je account betekent echter niet dat de door jou geplaatste berichten en geopende topics verwijderd worden. Ook je nick blijft zichtbaar in de berichten die door andere gebruikers zijn gequote. De berichten zullen echter niet meer terug te vinden zijn middels gebruik van het loepje. Een op non-actief gezet account kan op later moment niet meer op actief gezet worden. Mocht je je account willen laten anonimiseren, stuur dan een e-mail naar forum@viva.nl.

8

Hoe verander ik mijn e-mailadres?

Het e-mailadres waarmee je je hebt geregistreerd wordt indien nodig ook door de forumbeheerder gebruikt om contact met je op te nemen. Het is dan ook verplicht om met een actief e-mailadres ingeschreven te staan. Als je e-mailadres verandert, dien je de wijziging door te geven aan het forumbeheer. Dit kan per e-mail naar forum@viva.nl.

9

Ik weet niet meer welk e-mailadres ik heb gebruikt bij aanmelden. Wat nu?

Wanneer je vergeten bent welk e-mailadres je bij aanmelden gebruikt hebt, maar je nickname nog wel weet, kunnen we het voor je opzoeken. Mail je nickname dan even naar forum@viva.nl. Wanneer je ook je nickname niet meer weet, zul je je opnieuw moeten aanmelden.

10

Hoe meld ik mij aan?

Klik op Registreren. Nadat je de benodigde gegevens hebt ingevuld, krijg je een mailtje met een activeringslink op het e-mailadres dat je hebt ingevuld. Om je te registreren op Viva.nl dien je in het bezit te zijn van een geldig e-mailadres. Dit e-mailadres wordt gebruikt om je account te activeren. Tevens kan de beheerder van Viva.nl dit e-mailadres gebruiken om contact met je op te nemen. Het is dan ook voorwaarde om met een actief e-mailadres ingeschreven te staan. Als je e-mailadres verandert dien je de wijziging door te geven aan het forumbeheer. Dit kan per e-mail naar forum@viva.nl.

5

Huisregels en Moderators

1

Waar vind ik de huisregels?

Sanoma biedt op Viva.nl een forum aan en vindt respectvolle communicatie, de sfeer op haar website en de veiligheid van haar bezoekers uitermate belangrijk. Daarom heeft Viva.nl huisregels opgesteld, waar iedere gebruiker zich aan dient te houden. Hier lees je de huisregels. Je krijgt alleen toegang tot het forum als je akkoord bent gegaan met de huisregels.

2

Wat is het Prikbord en wat zijn de huisregels daar?

Op het Prikbord mogen gebruikers oproepjes plaatsen, bijvoorbeeld om contacten te leggen voor de uitwisseling van particuliere zaken. Linken naar commerciele verkoopsites zoals Marktplaats, Ebay, enzovoort is niet toegestaan. Daarnaast zijn ook op het prikbord bepaalde specifieke oproepen niet toegestaan. Topics op het Prikbord kunnen door de topicopener zelf ook weer worden gesloten. Dit kan door klikken op de knop sluit en verstuur. Let op, gebruik bij het plaatsen van een reactie dus niet de knop sluit en verstuur maar het reageervenster helemaal onderaan de pagina.

Het prikbord mag niet worden gebruikt voor reclame voor eigen bedrijfjes of webshops. Wanneer een topic of bericht een puur commerciele functie heeft, bijvoorbeeld structureel aanbod van een zelfde soort artikel(en) dan houdt Viva zich het recht voor dit als spam te zien. Het prikbord is bedoeld voor het aanbieden en uitwisselen door particuliere gebruikers. Het is niet altijd direct duidelijk of er sprake is van commerciele verkoop. Bij twijfel zal dit per geval na contact met de desbetreffende forummer worden beoordeeld.

3

Hoe kan ik de forumbeheerder of de Moderators bereiken?

Het algemene e-mailadres waarop je ons kunt bereiken is forum@viva.nl. Algemene vragen of meldingen mbt topics of berichten kun je daarnaast plaatsen in het Centrale Moderatortopic op de pijler Overig. Dit topic kun je hier terugvinden. Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de linkerbovenkant van een topic, of aan de rechterbovenkant van een posting. Welke manier van contactleggen je ook kiest, alle meldingen zullen zsm worden behandeld. Wanneer je contact zoekt via e-mail, zul je ook via dat e-mailadres antwoord ontvangen.

4

Ik ben het niet eens met een beslissing van de Moderators. Wat nu?

Je kunt bezwaar maken tegen een beslissing van de Moderators door een e-mail te sturen aan de de Community-Manager via een e-mail naar: forum@viva.nl. Vergeet niet te vermelden om welke post/topic/actie het gaat. De Community-Manager onderzoekt de beslissing en laat je per mail de uitslag hiervan weten. Deze uitslag is bindend.

Uiteraard kun je op deze wijze ook je opmerkingen/tips/complimenten/klachten over het forum kenbaar maken. Alle e-mails worden met aandacht gelezen beantwoord.

Waarschijnlijk een overbodige toevoeging maar we vermelden het voor de zekerheid toch maar: Het is niet toegestaan mailwisselingen (waaronder mailwisselingen met de Moderators) of delen hieruit op het forum te publiceren. Zonder opgaaf van redenen zullen we deze berichten verwijderen.

5

Ik heb een permaban en/of IP-ban. Wat nu?

Voor bezoekers met een permaban/ip-ban: Heb je een permaban/IP-ban en wil je een nieuwe start maken op het Viva-forum? Neem dan contact met de Moderators via forum@viva.nl.

6

Iemand anders misdraagt zich. Wat kan ik dan doen?

Soms is een bericht bewust provocerend en dus bedoeld om reacties uit te lokken. In een dergelijk geval is het verstandig om niet te reageren. Gaat het echt te ver meld dat dan aan de Moderators, die zullen indien nodig passende actie ondernemen. Je kunt de Moderators bereiken via de toverstaffunctie in het forum of via forum@viva.nl. Indien je je dusdanig ergert aan een bepaalde gebruiker, dan kun je ook gebruik maken van de zogenaamde "negeerknop". Door gebruik te maken van deze functie wordt je niet langer geconfronteerd met de berichten van die gebruiker. Deze negeerknop vind je rechtsboven naast je nickname naast de quoteknop. Deze knop kun je ook gebruiken om het negeren van de berichten weer op te heffen.

Direct contact met VIVA
Direct contact met één van onze medewerkers? VIVA telefoon Bel 088 - 550 01 15 Bereikbaar van 09.00 - 21.00 uur