Kijkers niet onder de indruk van ‘styling’ in eerste verbouwing in nieuw seizoen ‘Kopen Zonder Kijken’

kopen zonder kijken

Maandag ging een gloednieuw seizoen ‘Kopen Zonder Kijken’ van start op RTL4. Naast dat er door Twitterend Nederland druk gekletst werd over het stel, de keuze voor het huis en de verbouwing, werd er ook massaal gekeuveld over de styling van de stylist. Of we die van het huis bedoelen? Nee nee, die van de stylist, dus.

Van Amsterdam naar Haarlem

In de eerste aflevering van het derde seizoen van Kopen Zonder Kijken waagden Joeke en Fernant zich aan een giga avontuur. Omdat ze in Amsterdam, waar ze in een klein appartement wonen, geen kans zien op het kopen van een groter huis dat aan hun woonwensen voldoet, hopen ze met behulp van het team van Kopen Zonder Kijken iets te vinden in Haarlem.

Vier muren en een dak

Met een budget van 385.000 euro en een behoorlijke wensenlijst (jaren ’30, authentieke kenmerken als glas-in-lood, drie slaapkamers en tuin), blijkt het al gauw lastig te worden. Het zoekgebied wordt daarom enigszins uitgebreid en het stel krijgt het voor elkaar 25.000 euro vrij te maken voor de zoektocht naar hun droomhuis. En dan wordt er een huis aangekocht, dat  eigenlijk geen huis is. Vier muren en een dak, en verder he-le-maal leeg en kaal. Maar omdat ze op vakantie waren tijdens de koop en de drie dagen bedenktijd, kunnen ze niet meer terug en enkel hun hoop vestigen op de experts om er iets van te maken.

Met Bob gaat ál je geld op

Maar goed, dat lukt in de meeste gevallen wel en ook hier wordt de kale bende omgetoverd tot een warme, knusse woning waar het stel in the end dolgelukkig mee lijkt. Al zijn sommige kijkers minder enthousiast. Want dat Bob het stel nóg eens 30.000 euro aftroggelt voor een uitbouw en het totale bedrag dus op 440.000 euro komt “voor dat kleine huisje”, vinden veel mensen maar belachelijk.

Grooeeeeennnn

Ook de keuzes van de stylist Roos worden enigszins opmerkelijk genoemd. Zo vond Joeke de kleur groen die al op de voordeur zat spuuglelijk, maar wordt er voor gekozen de kleur in het hele huis te laten terugkomen. Ook marmer in de badkamer vond ze niks, maar Roos plempt die ruimte er volledig vol mee. En waar zijn eigenlijk de kasten? Zowel boven als beneden lijken deze te ontbreken. Roos noemt het huis “lekker ruim”, maar da’s volgens een kijker wel logisch: “Als wij geen kasten hebben, wordt ook alles nog ruimer.”

Ja, ik bril

Toch werd er het meest getweet over iets dat vrijwel niets met het huis te maken had, maar wél met styling. Die van Roos zelf, namelijk. Ze wekt bij menig kijker de nodige irritatie op met haar “kinderstem”, maar haar keuze om bij de oplevering met een gigantische, oranje zonnebril door het huis te wandelen, snapt werkelijk niemand. Het formaat, de kleur, überhaupt binnen een zonnebril dragen terwijl je gesprekken met iemand voert… Nee. Geen succes. Wel vermakelijk overigens, dus we hebben de leukste tweets even voor je verzameld.

Naast dat de zonnebril niet erg in de smaak viel, is ook niet iedereen even enthousiast over de inrichting van het huis:

Op het ‘euroknallen’ van Bob is ook het nodige commentaar:

Bron: Flaironline.nl