6 manieren om je jetlag in de kiem te smoren

jetlag

Dól zijn we op het maken van verre reizen. Er valt nog zoveel te zien en te beleven! Het enige nadeel van die trips naar de andere kant van de wereld is het tijdverschil en dus: die jetlags. Wij sommen zes manieren op waardoor je er zo min mogelijk last van hebt.

  1. Ontspan! Gebruik de tijd dat je in het vliegtuig zit om echt even tot rust te komen. Laat de films voor wat ze zijn en probeer te mediteren of te slapen, zodat je uitgerust op je bestemming aankomt.
  2. Probeer zout eten te vermijden. Hoe lekker het ook is, zout zorgt voor een vochttekort en kan daarbij je jetlag verergeren. Ga liever voor vers fruit, volkoren granen en eiwitten.
  3. Drink genoeg. En dan bedoelen we natuurlijk geen alcohol… Zorg dat je vochttekort op peil blijft door voldoende water te drinken.
  4. Probeer direct in het ritme te komen van het land waarin je verblijft. Neem bijvoorbeeld je maaltijden niet op tijden die jij gewend bent, maar volg het schema van de locals.
  5. Bijslapen is een no go. Na een lange vlucht wil je waarschijnlijk het liefst je bed induiken, maar dat is niet verstandig. Doe het alleen als je aankomt voor elf uur ’s morgens. Als het al later is, wacht liever en ga op een degelijke, lokale tijd naar bed.
  6. Zet voordat je de lucht ingaat, je horloge al op de tijd van je nieuwe bestemming. Het zal je helpen alvast in je nieuwe ritme te komen.

Goeie reis!

Wil je niets meer missen van VIVA? Neem een abonnement. Profiteer nú van onze speciale lente-aanbieding: 10 nummers voor slechts €10.

Bron Huffington Post, Reisbijbel, Women’s Health | Beeld iStock