Deze gezonde snacks kun je het beste eten als je ongesteld bent

gezonde-snacks-ongesteld

Tenzij onze menstruaties zullen we allemaal wel eens last hebben gehad van vreetbuien. Dan pakken we die bak Ben & Jerry’s uit de vriezer. Of  proppen we een hele hamburger met friet én een milshake naar binnen. Maar vijf minuten later hebben we weer honger. Tja, het zijn de hormonen. Natuurlijk is dit allemaal niet bepaald gezond. Daarom heeft een gynaecoloog nu tips over wat wel goed is om te eten tijdens je maandelijkse periode. 

Gynaecoloog Wendie Trubow legt uit welke snacks wél verstandig zijn om te eten tijdens je menstruatie. Deze zijn namelijk niet alleen lekker, maar ook nog eens goed voor je lichaam. Win-win dus!

Eiwitten

Wendie legt uit dat als we ‘sugar cravings’ hebben, dit vaak komt doordat we honger hebben. Het is dus verstandig om dan eerst maar eens te beginnen met wat proteïnen. Eiwitten zijn daarvoor een hele goede keuze. Je krijgt dan namelijk minder snel dat hongergevoel dan wanneer je suikers eet.

Hummus

Hou je meer van zoute snacks, zoals een bak zoute popcorn of chips? Probeer dan eens een cracker met hummus of cottage cheese. Hou je niet zo van hummus? Verruil deze dan voor een hele klassieke combinatie, namelijk avocado en tomaat.

Banaan met pindakaas

Ben je meer een zoetekauw? Probeer dan eens een banaan en pindakaas (oké, en doe er stiekem maar een beetje hagelslag op). Maar je kunt natuurlijk ook een bakje Griekse yoghurt met zoete bessen eten. Frambozen, aardbeien en blauwe bessen zitten allemaal boordevol gezonde vitamines.

Lees ook
Onderzoek: bijna niets werkt zó goed tegen menstruatiepijn als een orgasme

Pure chocolade

Zit je na deze tips nog steeds niet vol? Dan kan je ook nog kiezen voor een stukje pure chocolade. Deze moet dan wel uit minstens 85% cacao bestaan. Dan ben je er namelijk zeker van dat er meer gezonde vetten dan suikers in zitten.

VIVA nieuwsbrief

Iedere week de leukste nieuwsbrief van Nederland in je mailbox?

Bron: NSMBL | Beeld: GettyImages