Niet hardlopen omdat het regent? 7 redenen om het dan júíst te doen

hardlopen regen

Mocht je aan goede voornemens doen, dan bestaat de kans dat ‘meer sporten’ daar een van is. Wel zo verstandig om daar dan ook nu meteen mee te beginnen, toch? Maar wat te doen als het net begint te regenen wanneer jij de deur uitstapt voor een rondje hardlopen?

Gelukkig (of helaas) is regen geen geldig excuus om je hardloopsessie te skippen. Sterker nog, het is juist een goed idee om te gaan joggen als het giet. En wel hierom:

  1. Je lichaam blijft langer koel. Daardoor kun je nét even dat beetje sneller en makkelijker lopen dan wanneer de zon schijnt.
  2. Je verbrandt meer calorieën als het regent, zo blijkt uit Japans onderzoek dat gepubliceerd is in International Journal of Sports Medicine.
  3. Hou je er niet van om met je rooie, uitgeputte hoofd gezien te worden? Grote kans dat je minder mensen tegenkomt als het regent. En de mensen díé je tegenkomt, kunnen natuurlijk alleen maar heel veel respect voor je hebben.
  4. In de regen hardlopen is een zwaardere work-out voor je spieren. Dat komt doordat ze extra hun best moeten doen om je op gladde oppervlakten in evenwicht te houden. Je wil immers niet op je smoel gaan in een bocht – in dat geval kun je het namelijk ook wel vergeten met dat respect.
  5. Door de regen zitten er minder onzuiverheden en vervuilende stoffen – denk aan uitlaatgassen en koolmonoxide – in de lucht.
  6. Je bent na afloop toch een tikkeltje trotser op jezelf omdat je het hondenweer getrotseerd hebt.
  7. Je hoeft na afloop niet meer te douchen. (Grapje natuurlijk.)

Klaar voor de start? Af!

Wil je niets meer missen van VIVA? Neem een abonnement. Profiteer nú van onze speciale aanbieding: 10 nummers voor slechts €10.

Bron HLN, Women’s Health | Beeld Shutterstock