Luie mensen opgelet! Met deze work-out kun je gewoon blijven zitten

work-out zitten

Hekel aan sporten? Was je wel blij dat de sportscholen dicht waren? Geen zorgen! Ook iedereen die gewoon lekker lui op de bank zit of gewoon niet zo houdt van de sportschool kan fit blijven: voor deze super simpele work-out hoef je niet veel te doen, je kan zelfs blijven zitten! 

Work-out zitten

TikTok is dé place to be voor beauty tips, recepten en… work-out tips? En dan vooral hoe je op een makkelijke en snelle manier fit wordt. Chiropractor Alan Mandell weet wel raadt. Met zijn TikTok account motiviationaldoc, leert hij zijn volgers een snelle en effectieve work-out die zelfs de meest luie persoon kan motiveren.

Op een stoel

Wat nog fijner is, je hebt er helemaal niks voor nodig. Geen matjes, gewichten en al helemaal geen sportschool. Het enige wat je nodig hebt, is een stoel. Maar hoe wordt je nu fit op een stoel? Het is heel simpel.

  1. Als eerste ga je op de stoel zitten, duh. Maar zorg wel dat je een goede rechte houding aanneemt. Doe je handen dan omhoog. Deze positie houd je voor zo’n twee minuten aan.
  2. Daarna houd je dezelfde houding aan, maar breng je je knie omhoog. Dit doe je om en om, zo’n tien keer aan elke kant.
  3. Doe als laatst je handen naar beneden en schuif je naar het puntje van de stoel. Blijf wel rechtop zitten! Je voeten zet je plat op de vloer en je handen recht naar voren. Nu beweeg je je bovenlichaam naar voren en weer naar achter, maar je houdt je rug recht en spant je buikspieren aan. Dit herhaal je twintig keer.

Voor iedereen die nu helemaal in de knoop zit, in de video hieronder doet Alan het nog eens voor.

@motivationaldocGet Your Stomach Thin & Trim…No Sit-Ups or Gym! #drmandell #motivationaldoc #fat #situps #youtube #youtuber #viral #fyp♬ original sound – Motivationaldoc

Lees ook:
Zweten voor de lol: dit zijn de leukste workouts die niet voelen als sporten

Effecten

Maar wat doet het precies? Als je klaar bent met de work-out voel je het waarschijnlijk al: je buikspieren. Door dit te doen train je dus je buikspieren, maar ook zijn de oefeningen goed voor je rug en bekken. Het helpt zelfs pijn in je onderrug te voorkomen. Zeker nu we uren thuis achter een laptop zitten is deze work-out dus mooi meegenomen.

VIVA nieuwsbrief

Iedere week de leukste nieuwsbrief van Nederland in je mailbox?

Bron: Fem-Fem | Beeld: Getty Images