Let’s go pub(l)ic: dit vrouwelijk scheermerk moedigt niet-scheren juist aan

billie

Schaamhaar. We hebben het allemaal. Zou je niet zeggen, als je kijkt naar de gemiddelde reclame van scheerproducten. Vooral voor vrouwelijke scheerproducten wordt graag aan de illusie vastgehouden dat schaamhaar ook daadwerkelijk iets is waar we ons voor moeten schamen. Totdat Billie kwam, het nieuwe vrouwenmerk voor scheermesjes.

Ontmoet Billie

Billie is een Amerikaans scheermerk, speciaal gericht op vrouwen, in een fijn, vrouwvriendelijk hip jasje (kijk maar even op de website). Billie is het zat dat vrouwen – vanwege de pink tax – meer dan mannen moeten betalen voor producten als scheermesjes en wil het dagelijkse karwei van scheren wat leuker maken.

Máár, Billie wil ook graag dat scheren een keuze, en géén verwachting is. Daarom toont Billie in haar reclamespot bikinibroekjes vol schaamhaar. Ironisch, nietwaar? Een scheermerk dat schaamhaar toont. En ook dat is Billie: body positivity geldt niet alleen voor het lichaam, maar ook voor het lichaamshaar.

Red, white and you do you

In de nieuwste campagne van Billie, die deze week live ging, worden vrouwen aangemoedigd om zich te scheren – of juist niet. ‘The 4th unofficially kicks off summer. So this summer, you do you. Let your hair down, maybe even out…we hope you’ll enjoy the breeze.’ 

banner

Bron: Allure.com, beeld: Billie
VIVA's Lise gelooft in een poederroze planeet ergens hier ver, ver vandaan, waar Justin Bieber en Idris Elba samen president zijn en het altijd glitter giet. Zolang die planeet nog niet is gevonden, houdt Lise zich bezig met millennial perikelen, series, films en boeken. Seks? Seks ook. Reizen? Vooruit, dat ook. Zo'n beetje alles dus. En ze schrijft erover op VIVA.nl.