Net als vroeger: zó goed is skeeleren dus voor je lichaam

skeeleren

Nu we het bankhangen een beetje zat beginnen te worden, doen we er alles aan om de quarantaine-kilo’s er weer af te sporten. Ben je het zat om telkens een rondje te joggen of heb je je thuisgym al uitgespeeld? Haal dan eens je skeelers onder het stof vandaan. En het fijne is: skeeleren is dus super goed voor je lichaam!

Voor iedereen die het joggen eigenlijk al spuugzat was geworden is er goed nieuws. Volgens een onderzoek gepubliceerd in Harvard Health Publications verbrand je skeelerend namelijk bijna net zoveel calorieën als tijdens een rondje joggen. Win-win dus.

LEES OOK:
Dit zijn de vijf beste momenten van de dag om te gaan joggen

Goed voor je lijf

Door te skeeleren kun je, als je rond de 70 kilo weegt, 260 calorieën verbranden per half uur. Tijdens het joggen is dit rond de 298 calorieën per 30 minuten (als je ongeveer 8 km per uur rent), dus dat komt aardig overeen.

Skeeleren: how to do it?

Je vraagt je natuurlijk af hoe je zo goed mogelijk kunt beginnen met skeeleren zonder meteen je beide benen te breken. Daarom eerst een korte opfriscursus. Buig door je knieën, zwaai met je armen naar voren en naar achteren in een lichte hoek en probeer je benen tijdens het skeeleren naar de zijkant te duwen wanneer je naar voren gaat. Hoe lager je bij de grond komt, hoe sneller je gaat én hoe meer calorieën je verbrandt.

Afstand

Vanwege de corona-maatregelen is het natuurlijk van belang dat je zoveel mogelijk afstand houdt van anderen. Tijdens het sporten reiken je zweetdruppels namelijk nog iets verder dan wanneer je stilstaat. En besmettingen willen we natuurlijk voorkomen.

Op de hoogte blijven van onze leukste artikelen en winacties? Schrijf je in voor de VIVA-nieuwsbrief

Bron: Libelle.nl | Beeld: iStock