De 4 beste snelle snacks

Soms heb je van die overvolle dagen dat je nauwelijks aan eten toekomt. Maar niemand houdt het vol zonder een (snelle) energieboost. Met deze vier quick snacks werk je – zonder al teveel kostbare tijd te verliezen – je trek weg.

Easy yoghurt

Weet je dat je de volgende dag een drukke dag hebt? Maak dan de avond van tevoren alvast een goede snack klaar. Pak een bakje (bijvoorbeeld een kleine mason jar) en vul deze met yoghurt, een paar lepels havermout, wat noten/zaden en je favoriete fruit (eventueel bevroren). De volgende dag staat er gelijk een lekker en gezonde snack voor je klaar.

Snelle pancake

Natuurlijk kun je altijd brood meenemen, maar dat wordt na een tijdje altijd wat klef. Gezond alternatief: bak de avond van tevoren bananenpannenkoekjes. Hiervoor prak je één banaan, dit meng je met twee eieren. Van het ‘deeg’ bak je een stapel pannenkoekjes. Zo klaar! Wikkel deze in folie en stop in je tas.

Haast in de stad

Vlieg je vandaag van hot naar her, maar heb je geen snacks bij je? En gier je van de trek? De verleiding om een snelle shake en burger te halen, ligt op de loer. Maar varieer eens. Kies bij McDonald’s bijvoorbeeld voor de Salade Tonijn. Of neem eens een Side Salad bij je burger in plaats van een portie Franse Frietjes. Lekker en snel.

Kliekjestijd

Vaak blijft er na het volscheppen van je bord nog een restje eten over. Gooi dit niet weg! Leg het in een bakje in de koelkast; grote kans dat je dit kliekje morgen kunt gebruiken als snack/lunch. Toch niet opgegeten? Verwerk het kliekje dan in de volgende maaltijd die je kookt. Of eet het de dag daarna op, de meeste kliekjes kun je twee dagen later ook nog gerust eten.

Beeld: heikerau / 123RF Stockfoto