Ein-de-lijk: voor elke lichaamsvorm een Barbie

barbie

Hèhè, de makers van Barbie zijn erachter dat niet alle vrouwen zich herkennen in size zero. Het poppenmerk heeft aangekondigd hun collectie aan te vullen met drie nieuwe lichaamsvormen: lang, petite en ronde vormen.

Daarnaast kunnen we straks nog extra kiezen uit verschillende huidskleuren, haarstijlen en outfits. Om hun slogan ‘You can be anything’ kunnen we dus echt niet meer heen. Vicepresident Evelyn Mazzocco laat weten: “Wij geloven dat we de verantwoordelijkheid hebben jonge meisjes en ouders een betere kijk op de schoonheid te geven.”

Want de boodschap dat een vrouw áltijd keuzemogelijkheden heeft: dat is de filosofie achter de pop waar we vroeger uuuurenlang zoet mee waren. In Barbies bestaan – inmiddels 57 jaar – heeft ze dan ook al zo’n 180 carrièremoves gemaakt, waaronder lifeguard, dierenarts en ondernemer. De nieuwe lijn is dus een logische nieuwe stap. “De verscheidenheid aan lichaamsvormen, lengtes, huidskleuren en modestijlen geeft meisjes nog beter de mogelijkheid om de pop uit te kiezen die hen het meest aanspreekt,” aldus Mazzocco.

Wij krijgen spontaan zin onze oude Barbie-collectie aan te vullen, wat jij?