Rosé of roze?

In de zoektocht om meer mensen aan het bier te krijgen is de marketing richting de vrouw niet stil blijven staan. Want daar zit immers nog een behoorlijk potentieel. Iedere brouwer probeert met man en macht op de een of andere manier een speciaal vrouwenbier onder de aandacht te brengen. Het gaat zelfs zo ver dat de bierdrinkende vrouw wordt gezien als iemand waarbij bier vooral een niet te sterke smaak moet hebben en het flesje er zo uit moet zien dat iedere vrouw hier graag mee rond wil lopen. En dat moet nu blijkbaar met Hello Kitty zijn?

Je weet wel al dat roze waarop ieder jong meisje verliefd is. De marketeers moeten gedacht hebben: ‘zo dochter zo moeder’. Talloze manieren zijn er al bedacht om die vrouw aan het bier te krijgen. Nu is de poging via de kinderen aan de beurt.

Zoete smaak
Waarom, waarom benaderen ze vrouwen alsof het lijkt of wij niks gewend zijn. Dat is nu de reden dat wij geen bier drinken. Ondanks dat de missie keer op keer mislukt hebben de marketinggoeroes al jaren alle antwoorden. De belangrijkste is wel dat ze denken dat vrouwen geen bier drinken zonder aanvullende zoete smaak.

Kinderfiguur en bier?
Een nieuwe generatie in de bierindustrie denkt nu dat het voornamelijk aan het uiterlijk van het bier en het bierflesje ligt dat sommige vrouwen nog niet aan het bier zijn. Ik geloof ook dat dit een onderdeel uitmaakt van het probleem. Het is een echt mannenproduct. Echter waarom slaat men dan direct zo door en komt men met oplossingen als rosé bier of ook wel echt roze bier en dan nu ook nog met een Hello Kitty sticker erop! Want dat is de nieuwste oplossing volgens een Duits pilsmerk afkomstig van een groot bierconcern. Een roze flesje rosé bier met een Hello Kitty sticker erop. Dat verzekert dat de vrouw bier gaat drinken en ook nog eens trots rond loopt in de bar om te laten zien hoe stoer, maar ook hoe ontzettend vrouwelijk de vrouw is. Gaat werken toch? Mijn maag draait bijna om dat er nu zelfs een kinderfiguur wordt ingezet! Daarbij heeft men ook nog verzonnen om het flesje bier slanker te maken. Dat past natuurlijk zo goed bij waar iedere vrouw mee bezig is, afslanken. Het is weer duidelijk: de marketing bestaat voornamelijk uit mannen die proberen de vrouw te snappen.

Uit onderzoek van Fons Trompenaars blijkt dat vrouwen bier niet willen drinken omdat ze zich vergeten voelen in commercials op tv. Aangezien al deze commercials op mannen zijn gericht voelen de vrouwen zich achtergesteld en hebben ze daarom geen behoefte aan het drinken van bier. De marketinggoeroes hebben daar nu dus iets op gevonden. De volledige aandacht op de vrouw met Hello Kitty roze bier in een afgeslankte fles. Zal dit ervoor zorgen dat de vrouw weer tevreden is en genoeg aandacht krijgt?

Mijn mening zal jullie wel duidelijk zijn. Echter wat vinden jullie van het idee om roze rosé bier te drinken met een Hello Kitty sticker erop? Is het leuk of juist een grote belediging voor de vrouw?
CC foto: dinora_lujan