5x tips om in shape te blijven als je zwanger bent

Tijdens de zwangerschap gieren de hormonen door je lijf en bruis je misschien niet zo van de energie als normaal. Sporten staat waarschijnlijk niet bovenaan je prioriteitenlijst, maar je wil toch graag in shape blijven. Hoe doe je dit? Neem deze tips van KidsToday ter harte, dan zie jij er tijdens deze negen maanden fabulous uit en zit je heerlijk in je vel!

Drink veel water

Veel water drinken is goed voor je lijf en voorkomt uitdroging. Tijdens je zwangerschap zorgt het er bovendien voor dat je minder moe en misselijk bent. Ben je een beetje hongerig? Eet dan iets en drink een paar glazen water extra, dit vult je maag weer een beetje!

Eet niet voor twee

Dat je tijdens je zwangerschap moet eten voor twee, is een fabeltje. Als je zwanger bent, wordt geadviseerd zes kleine maaltijden per dag te eten. Heb je een enorme craving en snak je naar iets zoets? Kies dan voor een bolletje vanilleijs, roomyoghurt met een handje rood fruit of maak een lekkere fruitsalade. Lekker én gezond!

Ga zwemmen

Dit is een ideale sport tijdens je zwangerschap. Je traint namelijk je armen en benen flink, maar je hebt geen last van je gewicht in het water en de kans op een blessure is klein. Bovendien schijnt het dat wanneer je in het eerste tremester van je zwangerschap iedere dag 30 minuten zwemt, je minder last hebt van misselijkheid. En je krijgt er ook nog eens lekker veel energie van! Waar wacht je nog op?

Lekker slapen

Met zo’n bolle buik is een goede nachtrust vaak ver te zoeken, kies daarom bewust voor een comfortabele houding. Slapen op je buik is – zeker in de tweede helft van je zwangerschap – niet te doen. Je linkerzij is het beste om op te slapen, in die houding krijgt je baby de maximale hoeveelheid bloed en voeding. Lig je het lekkerste met je benen en knieën gebogen? Leg een speciaal zwangerschapskussen tussen je benen en jij bent een ware sleeping beauty. Welterusten!

Relax met yoga

Als je niet zo’n zin hebt om je helemaal in het zweet te werken tijdens een bootcamp of te trainen met gewichten, biedt een iets rustigere sport als yoga ook uitkomst. Er wordt op veel plekken zwangerschapsyoga aangeboden, waarbij ze rekening houden met jouw lijf. Daarnaast is het sporten dan meteen een momentje van ontspanning… fijn!