Train je zwangerschapskilo’s eraf met je kind op je rug

zwangerschapskilo's

Van die zwangerschapskilo’s willen we het liefst zo snel mogelijk af na onze bevalling. Toch is het makkelijker gezegd dan gedaan, en helemaal omdat je je baby niet zo snel bij de crèche wilt dumpen om de sportschool in te duiken. Binnenkort hoeft dat ook niet meer en kun je in gezelschap van je kind weer net zo fit worden als voor je zwangerschap!

Klinkt allemaal leuk en aardig, maar hoe dan? Nou, met kangatraining! Bij deze cardiotraining doe je oefeningen als squats en lunges, maar dan met je baby in de draagzak op je rug of je buik. De training komt uit Oostenrijk, maar Eline Schermer heeft in Nederland de primeur. Eline houdt erg van dansen en merkte dat haar dochtertje er rustig van werd – en helemaal ideaal: soms zelfs in slaap viel – als ze dit deed met haar in de draagzak. “Ik vroeg me af of er geen dansles bestond met baby’s en begon met Googlen. Ik kwam uit bij de kangatraining van Nicole Pascher. Inmiddels heb ik de opleiding tot trainer achter de rug en begin ik vanaf 19 juni met lesgeven!”

Met kangatraining vang je volgens Eline twee vliegen in één klap. “Je wordt weer fit na je zwangerschap en je brengt een leuke tijd met je kind door,” vertelt Eline. “Daarnaast vinden baby’s het fijn om in de draagzak te zitten terwijl je beweegt; ik heb nog nooit meegemaakt dat een kind er niet rustig van werd. Vaak vallen ze ook in slaap, wat voor veel moeders extra rust geeft: ‘hè, hij slaapt eindelijk!” Dit komt omdat de baby’s het bewegen herkennen. “Wanneer je beweegt doet dit de kindjes denken aan hun tijd in de buik.”

Moeders kunnen starten met kangatraining zodra ze toestemming hebben van hun dokter of verloskundige om weer te sporten, meestal rond 6 tot 8 weken na de bevalling.

Fotocredit: Arjan van der Plaat Fotografie
www.kangatraining-rotterdam.nl