8 manieren die het lopen op hoge hakken comfortabel maken

hakken

Hoge hakken zijn fashionable en super sexy, maar helaas komt er vaak ook een hoop pijn bij kijken. Hoe mooi we hoge hakken ook vinden, dagelijks kiezen we toch liever voor onze comfortabele sneakertjes. Maar, we hebben goed nieuws! Vanaf nu kan je gemakkelijk de hele dag op hoge hakken lopen als je deze tips opvolgt.

Kies het juiste paar

Het is belangrijk om een goed paar hakken aan te schaffen die een goede pasvorm hebben. Neem daarom ook je tijd om de pumps te passen. We know, het is heel aantrekkelijk om een goedkoop paar aan te schaffen dat misschien net iets te straks of te los is alleen om de prijs… Maar het is de pijn echt niet waard. Onthoudt: je voeten zwellen op na een dagje shoppen dus het is het beste om aan het einde van de dag op schoenenjacht te gaan.

Online shoppen

Online shoppen is makkelijk en vaak stukken goedkoper, maar er zijn ook risico’s aan verbonden. Het online kopen van een paar schoenen is hetzelfde als het kopen van een foundation. Je weet nooit hoe het er daadwerkelijk uit komt te zien. Kijk daarom goed naar het retourbeleid van de webshop. Mochten de hakken niet lekker zitten of te groot/klein zijn dan wil je ze natuurlijk wel kunnen ruilen.

Tape

Nee, dit is geen grap! Veel vrouwen zweren bij tape om je tenen. Tape je middelste teen en je vierde teen samen om het lopen op hakken gemakkelijker te maken. Kies wel voor medische tape en niet voor ducktape lol.

Warm up

Eigenlijk is het lopen op hakken een ware sport en net als bij sporten is een goede warm up belangrijk. Het klinkt misschien een beetje dramatisch, maar het werkt echt! Doe een paar hamstring stretches, tenen stretches en enkel draaiingen voordat je je hakken aantrekt. Begin je toch last te krijgen na een paar uurtjes? Herhaal de oefeningen een paar keer.

hakken

Pauze

Hoe druk je het ook hebt, probeer even vijf minuten pauze te nemen. Trek je hakken uit en masseer je voeten met een crème (handcrème werkt ook prima!).

Hoe dikker, hoe beter

Stiletto hakken zijn hot, maar het is echt killing voor je voeten. Als je de hele dag op hakken loopt, kies dan voor een dikkere hak. Dit geeft meer steun aan je voeten en loopt gemakkelijker. Kies voor platforms of voor zomerse wedges.

Zooltjes

Nee, zooltjes zijn niet alleen voor kinderen en mensen met voetproblemen. Een zooltje kan ook helpen om de pijn van hoge hakken te verlichten. Kijk voor pads die de bal van je voet ondersteunen en slippen voorkomen. Als je schoenen iets te strak zijn ga dan langs de schoenmaker om je schoenen een beetje uit te rekken.

Vermijd puntschoenen

Ja, wat een bummer hé ladies. Puntschoenen zijn nu helemaal in natuurlijk, maar het is oh zo slecht voor je arme voetjes. Heb je een hele dag hoge hakken gepland? Kies dan liever voor een ronde of rechte neus of voor een schattige peeptoe. Een puntschoen beknelt je tenen namelijk.