Zo kies je het beste dieet

dieet dat je volhoudt

In dieetland is elk jaar weer een nieuwe heilige graal. Dan is koolhydraatarm het helemaal, dan weer moet je precies zo eten als onze voorouders deden. Tot je door de bomen het bos niet meer ziet. Ben jij op zoek naar een dieet waarmee je op lange termijn resultaat boekt, houd dan rekening met deze 5 punten. 

VIVA samen met WW

  1. Val niet voor de verleidingen van een crashdieet

    Een crashdieet is altijd een quick fix. Zodra je weer zoals altijd eet zitten de kilo’s er zo weer aan. Richt je liever op een dieet waar je ook op de lange termijn de vruchten van plukt. Dat gaat in het begin misschien niet zo snel als je wilt, maar geloof ons, uiteindelijk zul je jezelf én het lange termijndieet dankbaar zijn.

  2. Kies voor een dieet waarbij je alles kunt blijven eten

    Als je alles waar je van houdt niet meer mag eten, ga je alleen maar meer aan al die lekkernijen denken. En zwicht je vroeg of laat. Diëten waarbij je veel voedingsmiddelen moet schrappen, zijn moeilijker vol te houden. Beter hou je je porties onder controle, zonder dat je jezelf dingen ontzegt.

  3. Bijhouden wat je eet is altijd effectief

    Welk dieet je ook kiest, het is altijd slim om zicht te hebben op wat er precies naar binnen gaat. Want als je een eetdagboek bijhoudt, ben je je bewuster van wat je eet op een dag. Op deze manier kun je ook vooruit plannen wat je gaat eten.

  4. Een gezond dieet kan niet zonder voldoende beweging

    Als je leert om dagelijks wat beweging in je leven te integreren, behaal je veel sneller resultaat dan wanneer je alleen je eetpatroon aanpast. Het kan zo simpel zijn als voortaan de trap nemen in plaats van de lift. Of met de fiets naar de supermarkt in plaats van de auto. Een paar keer per week sporten is natuurlijk nog beter.

  5. Denk ook aan je mentale welzijn

    Afvallen kan een moeilijk proces zijn met ups en downs. Het vraagt veel van je doorzettingsvermogen en soms ook zelfbeheersing. Daarom is het belangrijk om voor een dieet te kiezen waarbij je niet alleen fysiek maar ook mentaal lekker in je vel zit.

Het nieuwe programma mijnWW (van het voormalige Weight Watchers) houdt rekening met je persoonlijke behoeften en gaat na welk dieetplan het beste bij jouw levensstijl past. Je hebt hierbij de keuze uit drie verschillende plannen waarmee je flexibel om kunt gaan. WW onderscheidt zich van andere (crash)diëten, zoals bijvoorbeeld Keto, door de duurzame benadering waarmee je ook op de lange termijn goede resultaten behaalt. Bovendien mag je met mijnWW alles blijven eten.  Genieten én afvallen tegelijkertijd dus. En daarom is WW door het U.S. News & World Report voor het 10e jaar op rij uitgeroepen tot beste dieet voor gewichtsverlies.* Daarnaast tonen meer dan 100 klinische onderzoeken aan dat het programma ook op de lange termijn effectief is.

Benieuwd naar het WW programma?

Bekijk het WW programma en begin vandaag nog. Dankzij mijn Easy Start maak je meteen een vliegende start. Je kunt tot wel 1 kg per week afvallen.**

 

* Beste dieet voor gewichtsverlies. WW is door het U.S. News & World report al 10 jaar op rij uitgeroepen tot beste dieet voor gewichtsverlies van 2020.
** Met WW kan je tot 1 kg per week afvallen. Het gewichtsverlies kan variëren van persoon tot persoon en kan niet gegarandeerd worden.