10 yogahoudingen voor betere sex

geroosterde venkel

Yoga gaat over het verbinden van mind en body en sex is een ook een spectaculaire mind en body ervaring. Deze yogahoudingen zorgen voor supersex!

Yoga helpt om stress los te laten, maakt je flexibel en verbetert je bloedcirculatie. Dit alles is een pré tijdens sex. Yoga leert ons ook om helemaal in het NU, in het moment te zijn met al onze aandacht. Uit een recent onderzoek bleek dat de meeste vrouwen het moeilijk vinden om zich langere tijd te blijven focussen, en dat dit zou kunnen verklaren waarom vrouwen sex soms saai vinden of wat emotie missen tijdens de sex. Yoga helpt om langer te focussen in een bepaalde situatie en tegelijk ontspannen te blijven. Als we daarmee oefenen wordt het ook tijdens sex veel gemakkelijker.

Deze yogahoudingen verbeteren je seksleven vandaag nog!

1.  Wijdbeens (Upavistha Konasana)
Deze houding werkt goed bij een laag libido, het verbetert de bloedcirculatie in het bekkengebied. En een verbeterde bloedcirculatie betekent meer energie en meer vitaliteit in dat gebied. Uit onderzoek is gebleken dat circulatie in het bekkengebied zorgt voor seksuele opwinding.

Bron beeld

2. Schouderstand (Salamba Sarvangasana)
Je onderlichaam heeft, door de zwaartekracht, een grote kans op een slechte circulatie dan je bovenlichaam. Met deze houding verbeter je dat. Verder zorgt de houding ook voor een ‘rustig hoofd’, minder vermoeidheid en helpt je spijsvertering.

Bron beeld

3. Kinderhouding (Balasana)
Deze pose helpt je om te focussen (zodat je niet let op elk detail en op 100 dingen tegelijk, zoals vrouwen dat zo goed kunnen) en ontspannen.

Bron beeld

4. Lizard (Utthan Pristhasana)
Dit is een perfecte houding om de flexibiliteit van je heupen te verbeteren en om je mind te kalmeren. Focus tijdens deze oefening op je adem en adem heel diep in en uit. Als je dit vaker oefent kun je bepaalde standjes veel langer volhouden.

Bron beeld

5. Godinnenhouding (Supta Baddha Konasana)
Deze houding heeft een positief effect op de voortplantingsorganen. Ook is het goed om PMS en klachten in de menopauze tegen te gaan, welke beiden vaak een oorzaak zijn voor een laag libido.

Bron beeld

6. Duif (Eka Pada Rajakapotasana)
Deze houding zorgt ervoor dat alle spanning uit de heupen verdwijnt en het helpt je mind om tot rust te komen. Vrouwen houden lichamelijk de meeste spanningen vast in hun heupen. Deze pose zorgt voor meer flexibiliteit van o.a. de heupen. Op de foto zie je de volledige houding, maar er zijn ook variaties voor als je nog niet zo flexibel bent.

Bron beeld

7. Downward Dog (Adho Mukha Svanasana)
Deze houding vitaliseert zowel je lichaam als je geest, voor goede sex is dat een must. In deze houding voel je alle spanning van je af glijden. ‘Doggy style’ is natuurlijk ook met je billen in de lucht, dus dit is vast een mooie oefening.

Bron beeld

8. Adelaar (Garudasana)
Deze houding komt een op een uit de Kama Sutra. Je klemt je ene been over de andere, wanneer je de houding uiteindelijk loslaat stroomt al het bloed in één keer terug richting de baarmoeder.

 

Bron beeld

9. De brug (Setu Bandha Sarvangasana)
Met deze houding verbeter je de bekkenbodem en de controle over de blaas. Doordat je de spieren in dit gebied aantrekt heeft dit ook een positief effect op de vagina en versterkt het uiteindelijk je orgasmes.

Bron beeld

10. De ploeg (Halasana)
Dit is een houding die helpt om te verjongen. Het stimuleert bloedtoevoer richting het brein en dat zorgt voor een fit en wakker gevoel. In deze positie kijk je naar je heupen, onbewust schijnt dat al lust te bevorderen.

Bron beeld

 

Lees ook: Beter sexleven? Zoek een hobby!

Bron: Elephant Journal