Goed voornemen: meer sporten = betere sex

geroosterde venkel


Meer bewegen hangt namelijk helemaal samen met je sexleven. Als je meer beweegt, heb je betere sex. En als je vaker sext geldt dat ook als goede beweging. Een klassieke win-win situatie dus!

Niet dat je als niet-sporter nu per se slecht in bed bent, maar regelmatig beweging brengt wel veel flinke voordelen voor een beter sexleven. Nog niet helemaal overtuigd? Dit zijn de feiten op het gebied van sport & sex:

– Mensen die sporten hebben vaker én langer sex. Ze zijn namelijk happy met hun lichaam en hebben geen last van remmingen.

– Ook oudere sporters zijn langer sexueel actief, omdat ze in een goede lichamelijke conditie verkeren.

– Bij vrouwen heeft sporten een gunstige uitwerking op de gevolgen van hormonale veranderingen. Regelmatig bewegen vermindert de symptomen van PMS en drukt de negatieve neveneffecten van de menopauze.

– Samen met je (bed)partner sporten creëert een band, waardoor je je vrijer voelt in bed.

– Mannen die 5 dagen per week een half uur bewegen, zoals dansen, lopen of tuinieren, verminderen de kans op impotentie.

– Sex in plaats van sport kan natuurlijk ook. Sportieve sex staat beschreven in de boeken ‘Sexercise’ van Ann Summers en ‘The Ultimate Sex Diet’ van Kerry McCloskey.

– Ben je geen sporter, maar wil je wel meer aan beweging doen, naast regelmatig sexen? Dan is dansen wellicht wat voor je. Hiermee train je ook je uithoudingsvermogen en je ritmegevoel. Ook interessant: Als je met je (bed)partner danst, maakt je endorfine aan. Dit hormoon zorgt voor het geluksgevoel, waardoor je meer kunt genieten van de intimiteit van sex.

– Na een fijne vrijpartij kun je heerlijk slapen, waardoor je weer fitter in de sportschool staat.

– En als je sexy wilt sporten? Ga dan op paaldansen of strippen. Niet alleen perfect voor je lichaam en je conditie, maar met de vaardigheden die je daar leert, kun je je partner op aangename wijze verrassen.