Lessen tussen de lakens: Krachtpatser!

seks trainen

Hoe fitter je vagina, hoe meer plezier in bed. Hoe je dat doet? Door je bekkenbodemspieren te trainen.

Een goed begin…

Het beste kun je vóór het voorspel aan je training beginnen. Dit zorgt ervoor dat het bloed naar alle juiste plekken stroomt en maakt het down there extra vochtig en gevoelig. Het potje voorspel wordt pas echt loeiheet als je je seksspier aanspant wanneer je lover bij je binnenkomt en daarbij zijn of haar vingers naar je navel krult.

Het echte werk maak je op dezelfde manier intenser, door elke keer wanneer je partner in je stoot een kegeloefening te doen en wanneer hij of zij weer uit je gaat weer te ontspannen. Heeft je bedpartner een penis, dan kan hij zijn bekkenbodemspier ook aanspannen tijdens de seks, zo voel je zijn gereedschap nog beter.

Sexercise

Door je bekkenbodemspieren te trainen met kegeloefeningen worden je eigen orgasmes én die van je partner een stuk intenser. Met zo’n kegeloefening verstevig je je bekkenbodemspieren, de dikke spierlaag die de onderkant van de buikholte afsluit.

Deze spier wordt ook wel je seksspier genoemd, omdat je ’m aanspant wanneer je klaarkomt. Door je bekkenbodemspier te trainen, wordt niet alleen je vagina elastischer, maar word je ook makkelijker nat en krijgt je libido een flinke boost.

Lees ook
Lessen tussen de lakens: Meer, meer, meer!

Zelfservice

Ook tijdens een seksdate met jezelf zijn kegeloefeningen perfect. Kegel- of Ben Wa-balletjes zijn speciaal gemaakt voor je vagina. Om ze op de juiste plek te houden, moet je met je bekkenbodem een waar staaltje topsport vertonen. Maar met een vibrator kom je net zo ver.

Deze voelt door de kegelwork-out extra sexy aan, vooral wanneer je tijdens je orgasme je spier blijft aanspannen. Als je echt sterretjes wilt zien, ga dan voor een speeltje dat niet alleen penetreert, maar ook je clitoris stimuleert.

Ik tel tot vijf…

Zo’n kegelwork-out werkt als volgt. Doe net alsof je je plas ophoudt, de spier die je nu voelt is je bekkenbodemspier. Span deze spieren ongeveer vijf seconden aan, wacht dan drie seconden en span ze nog een keer vijf seconden aan. Als je dit riedeltje een paar keer per week tien keer herhaalt, is je vagina binnen no-time topfit.

Het fijne is dat je je bekkenbodemspieren praktisch op elk moment onopgemerkt kunt trainen, maar het is pas écht feest wanneer je je kegeloefeningen uitvoert terwijl jullie de horizontale tango dansen.

Tekst Samantha Lakker | Beeld: Stocksy

Lessen tussen de lakens is afkomstig uit VIVA 36-2020. Deze editie ligt t/m 8 september in de winkel. Je kunt de editie ook hieronder online bestellen.

»BESTEL VIVA ONLINE | KLIK HIER«