Vaginale fitness

kaal

Standjes, technieken en stoten zijn ook belangrijk voor je seksleven, maar door het trainen van bepaalde spieren tussen je benen wordt je seksleven nóg intenser. De belangrijkste spieren hierbij zijn je bekkenbodemspieren. Deze staan verbonden met je andere spieren daar beneden, dus als je er een traint, train je de andere meestal ook.

Eerder gaven wij al tips hoe mannen hun bekkenbodemspieren kunnen trainen om tot heftigere orgasmes te komen, nu geven we je alvast een voorproefje op hoe je als vrouw je bekkenbodemspieren kunt trainen.

Bestudeer voordat je gaat trainen eerst de volgende afbeelding goed:


Leg nu een spiegel op de grond en hurk erboven. Probeer met behulp van bovenstaande afbeelding erachter te komen wat je BB-spieren zijn. Steek een vinger in je vagina en knijp zo hard mogelijk in de spieren. Je bilspieren laat je hierbij gewoon ontspannen. Probeer nu al je spieren een voor een op te spannen en te ontspannen:
– de spieren aan de buitenkant van je vagina
– de spieren die meer binnenin zitten (je trekt je vagina samen alsof er een tampon naar buiten glipt)
– de spieren van je anus
– de kringspier van de urinebuik (span die alsof je je plas moet ophouden)

Train de spieren in verschillende ritmes, dus lang en kort, heftig en zachtjes. Probeer ook je spieren op te spannen en dit drie tot vier seconden vast te houden. Daarna ontspan je ze weer. Dit doe je dagelijks twintig keer. Dit is de basis van vaginale fitness!

Waarom dit tot betere seks leidt
Als je eenmaal de oefeningen onder, eh boven, de knie hebt, zul je al gauw merken dat dit tot intensere seks leidt. De frequentie en intensiteit van je orgasme zal toenemen en je zult ook meer zin hebben en vaker opwinding voelen. Ook voor je partner is vaginale fitness een voordeel. Doordat je bepaalde spieren nu kunt aanspannen, zal hij dat ook zeker met zijn penis voelen. Span je vaginale spieren regelmatig om op die manier de penis te ‘masseren’ en hij zal ook betere seks ervaren!

Bron: Goedele Liekens