Te leuk: bekend Nederlands merk te zien in nieuwe seizoen OITNB

OITNB

Ben je Orange is the New Black aan het kijken, zie je ineens een reep van Tony’s Chocolonely voorbij komen. Een flinke verrassing, en niet alleen voor de kijker.

In het zevende en laatste seizoen van de serie eet namelijk het personage Natalie ‘Fig’ Figueroa een pure chocoladereep van Tony’s Chocolonely. De reep is vrij prominent in beeld en ze noemt het Nederlandse merk óók nog eens bij naam in de scène. Dat het bedrijf dat niet aan had zien komen, blijkt wel uit de reactie van een woordvoerder van de Amerikaanse tak. ‘We vinden het natuurlijk echt helemaal geweldig.’

Geen idee

Hoe de makers erop kwamen om voor een reep van Tony’s te kiezen, weet de zegsvrouw niet. ‘We hebben geen idee hoe het de show in is gekomen. We hebben wel vaker repen gestuurd naar producenten van Netflix-series, maar we hebben er niet voor betaald om het de serie in te krijgen. Het is dus organisch gebeurd, ze vinden onze chocola vast heel lekker.’

Teaser

Al in de teaser van de zevende reeks van de populaire Netflix-serie, die sinds vrijdag te streamen is, was de reep te zien. Het was dan ook feest in het pand in Portland toen de medewerkers het filmpje zagen. ‘We hebben met z’n allen staan gillen’, blikt de zegsvrouw terug. Volgens haar is het ook het seriedebuut van Tony’s Chocolonely in de Verenigde Staten. ‘Echt zo gaaf.’

banner viva

Bron: ANP | Beeld: Still
Lisa woont in Limburg, maar is stiekem een echte Brabantse. Ze houdt van gekke trends en haar guilty pleasure is foute, Nederlandstalige muziek. Een grote droom is dan ook om een keer naar de Toppers te gaan, maar tot die tijd moet ze het doen met haar slechte afspeellijst op Spotify. Voor VIVA schrijft ze over het laatste nieuws op het gebied van entertainment, series, reizen, seks, films en boeken.