Ein-de-lijk: modemerken omarmen steeds vaker realistische modellen

realistische modellen

De modewereld wordt gedomineerd door dunne, blanke modellen. Gelukkig stappen steeds meer modehuizen af van dit stereotype. Het aantal curvy en donkere modellen stijgt, maar we zien ook transgenders en andere mooie vrouwen die niet in het hokje standaardmodel vallen. Eindelijk is er plaats voor verschillende kleuren, maten én voorkeuren. Yes! 

De maatschappij is de afgelopen jaren steeds multicultureler geworden. Hopelijk durven modehuizen nu steeds vaker voor donkere modellen en diversiteit te kiezen. Mode is immers nog altijd een reflectie van de maatschappij.

Voorbeeld

ASOS staat bekend als één van de inclusievere modemerken. De webshop werkt steeds vaker met modellen die niet aan de standaard beantwoorden, maar daarom wél steeds herkenbaarder zijn voor hun publiek.

 

Tijdelijke hype?

Ook onder andere River Island, het Amerikaanse lingeriemerk Aerie, Nike, H&M en Mothercare volgen de trend. Zal het een tijdelijke hype zijn of gaat er echt wat veranderen? Wij hopen het laatste.


Op de hoogte blijven van onze leukste artikelen en winacties? Schrijf je in voor de VIVA-nieuwsbrief.

Bron: Glamour | Beeld: iStock
Elle (19) heeft een passie voor mode, muziek, fotografie en koken. Voor VIVA.nl schrijft ze over liefde, trends en alles wat de millennial bezighoudt. En ze is altijd op zoek naar mooie tijdschriften voor aan haar muur.