Trend: de Facebookbevalling

Twitter, Facebook: ze zijn bij uitstek geschikt om je online gevolg te laten weten wat je zoal doet en wat je zoal bezighoudt. En er zijn natuurlijk een hoop vrouwen die zich een tijdje bezighouden met zwanger zijn en bevallen. Toch ging er niemand nog zo ver als de Amerikaanse Ruth Orio.

Ruth Orio leek het leuk om ‘live’ te bevallen op social media. Dus zette ze op 26 december behalve haar geboortekanaal óók het Twitter- en Facebookkanaal wagenwijd open. Selfies terwijl je crepeert van de weeën, tweets over de pijn, alles plempte ze online onder de hashtag #ruthshomebirth. Om na ruim 26 uur tweeten eindelijk te bevallen van zoon Nye. Waarom, vraag je je af? ‘Omdat het mijn unieke ervaring is, die ik wil delen, of dat nou aantrekkelijk is of niet. Als het maar eerlijk is’, aldus Ruth. Tja. Is dit de schaamte voorbij, of een mooi experiment?

Wij komen er niet uit. Jullie?

 

Bron en beeld: Huffington Post