Go Fenty: Rihanna eerste vrouw die een modemerk start onder de vleugels van LVMH-groep

‘Big day for the culture. thank you Mr. Arnault for believing in this little girl from the left side of an island, and for gving me the opportunity to grow with you at @LVMH. This is proof that nothing is impossible. Glory be to God.’ Met die woorden kondigt Rihanna de komst van haar modemerk aan, dat onderdeel zal zijn van de luxe Louis Vuitton Moët Hennessy (LVMH) groep.

The Fenty Maison

Rihanna heeft al haar eigen succesvolle lingeriemerk en cosmeticalijn, maar gaat haar imperium uitbreiden met The Fenty Maison, een luxe modehuis.

Details zijn nog niet bekend, maar de zangeres is al een aantal keer in het openbaar gespot met vermoedelijke prototypes van haar eigen producten. LVMH heeft al een aantal medewerkers van andere grote modehuizen uitgekozen, zoals van Louis Vuitton en Céline, voor het nieuwe project van Rihanna. Het modehuis zou vooral leren kleding en accessoires gaan uitbrengen en zich focussen op ready-to-wear-mode.

Rihanna – die al jaren geen album heeft uitgebracht – is inmiddels een icoon in de modewereld. Al jaren steelt ze met haar extravagante outfits de show op het Met Ball – waar ze vorige week afwezig was – en ze is bovendien creative director bij het Duitse Puma.

Bron: ANP, beeld: Getty Images
VIVA's Lise gelooft in een poederroze planeet ergens hier ver, ver vandaan, waar Justin Bieber en Idris Elba samen president zijn en het altijd glitter giet. Zolang die planeet nog niet gevonden is, houdt Lise zich bezig met millennial perikelen en entertainment. Véél entertainment. Wil je me volgen op insta? @lisejasmijn, dan kan ik ook zien wie jij bent.