Eén ding moge duidelijk zijn: Starbucks is een kei in marketing. Die namen die ze verkeerd op de bekers schrijven? Allemaal onderdeel van de strategie om zoveel mogelijk foto’s van hun bekers op het internet te krijgen. Nog zo’n gouden truc van het koffiemerk is hun ‘geheime menu’. Door een foto van een nep Starbucksdrankje is deze mythe volledig uit de hand gelopen…
Geheim menu
De mythe van het geheime Starbucksmenu begon ooit als grappig en dromerig, net als de pot met goud aan het eind van de regenboog. Maar nu, nu is het geheime menu uitgegroeid tot een jacht op het volgende viral drankje. Starbucksfans zijn wanhopig opzoek naar de nieuwe Pink Drink of de volgende Narwhal Frappuccino. En dat gaat een beetje ver. Máár, waar de één fanatiek opzoek is naar het volgende it-drankje, ziet de ander een kans om een grap uit te halen. De 17-jarige Laylah goot wat blauwe Gatorade in haar Starbucks cup en overtuigde haar online vrienden dat deze Frappajappajooza onderdeel was van het nieuwe geheime menu.
Frappajappajooza
Wat begon als grapje werd al snel opgepikt door de harde kern van de Starbucksaanhang: haar tweet werd 94.000 keer geretweet en kreeg 348.000 likes. En hoewel Laylah haar lol niet op kon, zijn er ook mensen minder blij met de grap. Een medewerker van Starbucks legt uit: ‘Het geheime menu bestaat niet, het is verzonnen en vervolgens een ding geworden op internet. Nu komen er continu klanten binnen bij Starbucks die vragen naar het geheime menu of het blauwe drankje, en dan hebben wij geen idee wat ze bedoelen.’
Wij vragen ons echter één ding af: hoelang zou het duren voordat Starbucks daadwerkelijk het blauwe drankje op de markt gaat brengen? Wij geven het één week.
Wil je niets meer missen van VIVA deze zomer? Profiteer nu van onze speciale aanbieding: 10x VIVA voor maar € 10!
Delen