Grote verandering: gaat H&M er binnenkort heel anders uitzien?

H&M verandering

H&M herken je aan het grote rode logo, de ruime winkels en de enorme kledingkeuze. Toch kan het zomaar zijn dat je favoriete merk er binnenkort heel anders uit gaat zien.

H&M is namelijk bezig met een grote verandering in hoe de shops opgezet gaan zijn. Ben je nu gewend álles te kunnen vinden bij de keten, dan zal dat wel even wennen zijn. Want in de toekomst ga je niet meer alleen maar naar de winkel voor kleding, maar kun je er ook terecht voor een kopje koffie, tweedehandskleding en misschien wel een lesje yoga.

H&M verandering

En ja, dat is dus best even een aanpassing. In Stockholm werd een dergelijk concept al gelanceerd en Berlijn is nu de volgende op het lijstje. In Mitte is H&M Mitte Garten het hipste van het hipste. De winkel is vijf keer zo klein dan je gewend bent en zal alleen een collectie aanbieden die echt past bij de bevolking. In Berlijn gaat dit dus vooral om vegan cosmetica, handtassen en tweedehandskleding.

Weg logo

Toch nog wat andere kleding shoppen? Dat kan via een digitale tool in de winkel. Ook is het even wennen in het straatbeeld, want het rode logo is vervangen door een subtieler zwart vlaggetje aan de muur. Het ziet er in ieder geval wel al heel tof uit. Het concept zal volgens Anna Bergare, hoofd innovaties bij H&M Lab, dan ook snel gelanceerd worden in meer steden in de wereld. ‘Het gaat om een hyperlokale kleine flagshipstore. We zien hen het potentieel ervan ook op andere plaatsen. Er zijn veel van die creatieve stadsdelen waar dit concept zou kunnen werken’, verklaart zij. Wij zijn heel benieuwd!


Bron: Boulevard | Beeld: ANP
Lisa woont in Limburg, maar is stiekem een echte Brabantse. Ze houdt van gekke trends en haar guilty pleasure is foute, Nederlandstalige muziek. Een grote droom is dan ook om een keer naar de Toppers te gaan, maar tot die tijd moet ze het doen met haar slechte afspeellijst op Spotify. Voor VIVA schrijft ze over het laatste nieuws op het gebied van entertainment, series, reizen, seks, films en boeken.