Dit hotel wordt zes (!) keer per dag benaderd door (wannabe) influencers die gratis willen overnachten

gratis overnachting influencer

Vliegtickets, schoenen, cosmetica, de nieuwste gadgets: dankzij hun grote bereik krijgen influencers veel goodies toegestuurd – en daar maken ze gretig gebruik van. Sterker nog: veel Instagrammers contacteren zélf merken met de vraag of die een samenwerking willen aangaan (lees: gratis spul weg willen geven). Hotel Dusit Thani op de Malediven weet er alles van.

Palmbomen, witte stranden, azuurblauw zeewater en luxe houten hutten: alleen al kíjken naar de Instagram-feed van het vijfsterrenhotel Dusit Thani is een genot. Niet gek dat menig vakantieganger het wel ziet zitten hier een tijdje te vertoeven. Zo ook De Groten der Social Media.

Maar liefst zes keer per dag krijgt Dusit Thani een DM binnen van influencers die dolgraag (gratis) in het hotel willen verblijven. En dan niet één nachtje; nee, de meesten willen er meteen vijf tot zeven blijven. Uiteraard wel all inclusive. Het spreekwoord ‘bescheidenheid siert de mens’ gaat hier duidelijk niet op.

Slechts tien procent van de verzoeken is voor het hotel daadwerkelijk de moeite waard om te bekijken. Volgens marketing- en communicatiemanager Kate Jones zijn een hoop mensen nauwelijks influencer te noemen. ‘Iedereen met Facebook is tegenwoordig een influencer. Mensen schrijven: ‘Ik wil naar de Malediven komen voor tien dagen in ruil voor twee posts op Instagram, voor tweeduizend volgers’,’ zo vertelt Jones aan nieuwsplatform The Atlantic.

Oeps, foutje

Dusit Thani is lang niet het enige bedrijf dat benaderd wordt door influencers die een collab (Insta-taal voor samenwerking) willen aangaan. Sommige merken zijn hier echter niet van gediend. Vorig jaar ging een bericht van de Engelse influencer Elle Darby viral, waarin zij hotel The Charleville Lodge in Dublin vroeg of ze er vijf nachten mocht slapen in ruil voor publiciteit op Instagram (destijds had ze 90k volgers). Hoteleigenaar Paul Stenson wees haar verzoek af en plaatste het bericht online – en benadrukte nog eens dat bloggers hiermee bij hem niet aan hoeven komen.

Bron: Insider

Op de hoogte blijven van onze leukste artikelen en winacties? Schrijf je in voor de VIVA-nieuwsbrief.

Jessica heeft een zwak voor (salsa)dansen, gekke taalfeitjes en de Spaanse cultuur. Voor VIVA schrijft ze over human interest, entertainment, reizen, liefde, seks, eten en al het andere wat haar bezighoudt.