Dit zijn de 10 meest invloedrijke modemensen op Instagram

modemensen

Met meer dan 700 miljoen gebruikers op Instagram zie je door de bomen het bos niet meer. Wie mag zich nou influencer noemen en wie niet? Er zijn immers zó veel accounts met tienduizenden volgers. Hoe scheid je het kaf van het koren? Tijdschrift Forbes deed onderzoek naar de meest invloedrijke modemensen op Instagram en kwam met deze mooie lijst van tien.

Voor het samenstellen van deze lijst heeft Forbes niet alleen gekeken naar het aantal volgers. Maar ook naar de omzet, samenwerkingen en eigen producten van de modemensen.

Chiara Ferragni

Natuurlijk mag keizerin van het Insta-koninkrijk Chiara Ferragni niet lager dan nummer één staan. Met ruim 10 miljoen volgers, een eigen tassen- en schoenenlijn en talloze samenwerkingen met A-merken behoort zij tot de absolute top.

Leandra Medine

Nog zo’n oude ‘rot in het vak’: Leandra Medine was één van de eerste die streetstyle foto’s wist in te zetten op social media en haar eigen blog Man Repeller en heeft inmiddels haar gigantische bereik handig benut voor haar boeken en andere producten.

Danielle Bernstein

Zegt de naam Danielle Bernstein je niets? Dan de naam van haar website vast wel: We Wore What. Een van ’s werelds grootste online fashion magazine met talloze inspiratie foto’s.

Julia Engel

Met 1.1 miljoen volgers en héél veel campagnes is ook Julia onderdeel van de wereldwijde modetop.

Nicolette Mason

Ze begon haar blog in 2008, maar bouwde al snel haar imperium uit met Premme. Een kledinglijn voor de plus-size vrouw.

Gabi Gregg

She learned internet the hard way, want ze ging tien jaar geleden plots viral met een foto in bikini. Niet veel later vond ze in Nicolette de ideale business partner en samen runnen ze het succesvolle Premme.

Jenn Im

Jenn is de populairste vlogger uit het rijtje. Ze is één van de eerste influencers die de overstap naar YouTube maakte. Al heeft haar account op Instagram niets te vrezen: die telt nog steeds meer dan een miljoen volgers.

Amie Song

In 2008 begon ze haar blog Song of Style en nu mag ze zich trotse schrijfster van het boek Capture Your Style noemen. Ze heeft geen eigen collectie, maar haar samenwerking zonnebrillenmerk Gentle Monster was binnen 22 minuten uitverkocht. En tja, 4.5 miljoen volgers is ook niet verkeerd.

A post shared by Aimee Song (@songofstyle) on

Bryan Boy

Al vanaf het moment van de allereerste smartphone heeft Bryan Boy geweten hoe ‘ie er mee om moest gaan. Ooit begonnen vanuit het Filipijnse Manila, nu niet meer weg te denken bij de front rows. Zijn 600.000 volgers lijkt in verhouding weinig, maar Bryan weet zich goed in te zetten voor lucratieve samenwerkinge.

Friday casual

A post shared by Bryanboy (@bryanboycom) on

Wil je niets meer missen van VIVA? Neem een abonnement. Profiteer nú van onze speciale aanbieding: 10 nummers voor slechts €10.

Bron: Forbes, beeld: @ChiaraFerragni