Het nieuwe programma van Koen Kardashian onthult het échte leven van Insta-queens

koen kardashian

Hij is een reality-gezicht, een socialite, vlogger, rapper (!) en binnenkort ook presentator. Zijn nieuwste hit ‘Champagneyney’ zou zo maar eens je favoriete summer jam kunnen worden en zijn aankomende show op MTV onthult de échte levens van al die mooie Instagram-meisjes. De hoogste tijd om eens met Koen Kardashian aan tafel te gaan.

We kennen Koen natuurlijk van het Pow-programma ‘Niet lullen, maar poetsen’, waar hij op viel door zijn flamboyante levensstijl en positieve instelling. Daarna volgde zijn deelname aan ‘Queen of the jungle’. Wat hij daar het ergste aan vond? “De jeuk! Nooit meer die jeuk!” Ondanks die jeuk heeft Koen zijn deelname aan het programma als superpositief ervaren. Want Koen bekijkt graag alles van de zonnige kant. “Ik probeer alles wat ik doe, met passie en met de beste instelling te doen. Een goede, positieve instelling brengt je ver. Als ik terugblik op ‘Queen of the jungle’, kijk ik terug op een hele positieve vibe. Ik vond het geweldig.”

Gaan we Koen dan nog vaker terug zien in reality programma’s? Op dit moment even niet, want met zijn nieuwste programma op MTV laat hij de spotlight juist op andere schijnen. In ‘How to becoma an it-girl’ volgt hij Nederlandse Instagram-queens om hun ‘echte leven te ontdekken’.

“Het format voor ‘How to become an it-girl’ heb ik helemaal zelf bedacht en voorgesteld bij MTV. Onwijs spannend, want zoiets had ik nog niet eerder gedaan. Ooit waren Lindsay Lohan, de Olsen Twins en Paris Hilton de grote IT-girls. Nu zijn Queen of Jetlags, Kae Sutherland en Claartje Rose dé instagirls van nu. Maar waar komen ze vandaan? Hoe komen die volgers tot stand? Hoe realistisch zijn al die geweldige foto’s? En is het allemaal echt zo rooskleurig?” Met zijn programma wil Koen dus eigenlijk antwoord geven op vragen die we allemaal willen weten. En dat niet alleen: hij wil ook laten zien dat een succesvol Instagramaccount ‘echt werken’ is. “Ik heb nu van dichtbij kunnen zien wat die meiden allemaal over hebben voor één goede foto en dat is héél veel. Daarbij, bij editorials in een tijdschrift zien we toch ook een model in Valentino door de Sahara struinen, dat is ook niet realistisch maar het zijn wel prachtige foto’s om een product te verkopen. De foto’s op al die Instagramaccounts zijn gewoon de nieuwe vorm van fotoshoots zoals je die voorheen in tijdschriften zag. Je bent wel dom als je dan mooie kansen laat liggen, ik snap die meisjes daarom heel goed.”

Dat klinkt als iets wat we allemaal wel zouden willen, meekijken achter de schermen bij al die meiden met duizenden volgers. Vond je het spannend?

“De eerste opnames waren gelijk in Parijs, tijdens Fashion Week, met Noor (Queen of jetlags). Ook al ken ik Noor al jaren, natuurlijk voelde ik wel druk om een zo goed mogelijk interview neer te zetten. Het is mijn eigen programma en ik ben onwijs blij dat MTV mij deze kans geeft. In het begin was ik vooral bezig met het afwerken van al mijn vragen. Pas na meerdere opnames kwam die rol me wat makkelijker toe en werden de vragen een spontaan gesprek.”

En wat is je het meest bijgebleven van de opnames?

“Ik ben natuurlijk opgegroeid met Lindsay, Mary-Kate en Ashley en Paris, de enfant terribles van toen. Bij deze it-girls, die ik onwijs bewonder voor wat ze doen, mis ik de fun factor een beetje. Die perfecte lunch op tafel, die eten ze helemaal niet op, terwijl juist dát de fun zou moeten zijn naar mijn idee. Het is dus niet what you see is what you get, zoals bij Lindsay en Paris wel was. Ik vind het altijd leuk om te zien als mensen het naar hun zin hebben. Doe mij daarom maar feestbeesten, zoals ikzelf. Ik hou wel van een glaasje hier, champi daar. Dat vind ik veel te leuk om te missen en dat zie je ook op mijn eigen foto’s terug. Zo’n gepolijst account is daarom niets voor mij, maar ik vind het heel knap hoe die meiden dat doen.”

Natuurlijk weet Koen zelf alles van het beeld dat van hem wordt geschetst in de media én op zijn eigen social media-accounts. Champi hier, champi daar. Ben je echt zo’n feestbeest?

“Oh vriendin, natuurlijk ben ik echt een feestbeest. Ik ga graag naar feestjes en zeker nu met ‘Champagneyey’ word ik ook vaker als artiest uitgenodigd op feestjes. Zo sta ik komende zomer op Milkshake festival in Amsterdam en op Expedition festival in Rotterdam. Oh, en ik word vaak uitgenodigd op de sweet sixteen’s in Wassenaar, want miljonairs kids love me, haha! Het is alleen niet zo dat ik iedere avond – zoals zo veel mensen denken – op stap ga. Ik kan ook prima een hele avond op de bank liggen, alleen dan wel bij mijn ouders thuis, want in alleen zijn ben ik niet zo goed. Bij mijn ouders is overigens ook de enige plek waar ik mijn rust vind. Als ik even helemaal tot mijzelf wil komen, is het bij mijn ouders op de bank.”

Wat kunnen we na ‘How to becoma an it-girl’ nog meer van je verwachten?

“Inmiddels kan ik met trots zeggen dat ik méér ben dan alleen een reality-gezicht. Zo ben ik gevraagd voor ‘Adam zkt. Eva VIPS’, maar dat gaat me toch echt te ver. Bij mijn nieuwe programma voor MTV kan ik mijn ambities verder ontwikkelen. ‘How to become an it-girl’ is het eerste format dat ik zelf heb ontwikkeld en waarbij ik zelf presenteer. Ik ben een entertainer pur sang en hoop nog zo lang mogelijk mensen te mogen te vermaken. Het liefst ooit met mijn eigen zaterdagavond show op RTL4.”

Kun jij, net als wij, geen genoeg krijgen van Koen? Bekijk hieronder zijn videoclip.

Het eerste seizoen van ‘How to become an it-girl’ bestaat uit 6 afleveringen. De exacte datum van uitzending is nog niet bekend.

Lees ook:

André Hazes: ‘Ahoy is een dikke middelvinger naar mensen die lelijke dingen over me zeiden’

VIVA's Lise gelooft in een poederroze planeet ergens hier ver, ver vandaan, waar Justin Bieber en Idris Elba samen president zijn en het altijd glitter giet. Zolang die planeet nog niet gevonden is, houdt Lise zich bezig met millennial perikelen en entertainment. Véél entertainment. Wil je me volgen op insta? @lisejasmijn, dan kan ik ook zien wie jij bent.