Nieuwe trend op Instagram: de Gucci-challenge

Met een goede uitdaging op Instagram op z’n tijd is niets mis. De laatste trend waar onze feed mee vol staat is de #GucciChallenge. Om mee te doen ga je op de kiek, met een hoofd onder je arm. Ja, echt.

Fashionweek stond dit jaar in het teken van accessoires. De Duitse ontwerper Philipp Plein stuurde zijn modellen hand in hand met een robot de catwalk op, bij modemerk Collina Strada droegen de modellen baby’s met zich mee en bij Gauntlettt Cheng voerden kittige hondjes de boventoon.

Zoektocht naar onszelf

Maar het kan nóg gekker. Gucci maakte levensechte replica’s van de gezichten van hun modellen en stuurde ze de catwalk op, mét hun eigen gezicht onder de arm (say what?!). De gezichten zouden symbool staan voor de zoektocht naar onze identiteit.

Doe mij jouw hoofd

Zoektocht of niet, Instagrammers zagen er wel de lol van in. Dus heb je in je lunchpauze niets te doen? Neem je collega onder de arm, zorg dat zijn of haar lichaam niet te zien is, en je kunt zo meedoen aan de nieuwste challenge.

Hieronder vind je de foto waar het allemaal mee begon, en daaronder de Instagram interpretaties.

 

En zelfs sneeuwpoppen doen mee.

Wil je niets meer missen van VIVA? Neem een abonnement. Klik hier voor onze speciale aanbiedingen.

Bron HLN | beeld Hollandse Hoogte
Marjolein woont in de stad (Amsterdam) maar hunkert naar de natuur. En als ze een tijdje door de duinen heeft gestruind, verlangt ze weer naar de stad met z'n knallende energie. Ze vindt de menselijke psyche rete-interessant en schrijft daarom graag op Viva over waarom we de dingen doen die we doen, waar we naar verlangen en hoe die grijze massa van ons werkt. Want eigenlijk zijn we maar gekke (en daarom interessante!) wezens.