VIVA goes Google: Mannenpanel over social media do’s en don’ts

online dating

VIVA goes Google! Vorige week werd de VIVA-redactie voor twee dagen verplaatst naar het kantoor van Google in Amsterdam. Een geweldige werkplek met net zulke medewerkers, waarvan vooral de Google-mannen in de smaak vielen. Natúúrlijk hebben we ze aan de tand gevoeld over allerlei online kwesties. Wat zijn volgens hen de do’s en don’ts op social media?

chrisChris (37), sales manager

Gebruikt: Google +, Facebook, LinkedIn, Twitter

“Ik ben meer een gluurder op social media, dus ik kijk en ik volg. Maar er zijn ook mensen die er zoveel opzetten, dat het bijna niet meer serieus te nemen is. Te veel delen vind ik een absolute don’t. Wat ik wel heel leuk vind is het volgen van het leven van mensen die je niet zo vaak ziet. Bijvoorbeeld een mooie vakantiefoto of dat je ziet dat ze het gezellig hebben met vrienden. Dat zijn ook dingen die ik zelf deel op social media.”

 

IMG_2990Maarten (30), ads solutions consultant

Gebruikt: Facebook

“Ik deel zelf af en toe wat fotootjes, omdat ik weet dat mijn vrienden en mijn moeder het leuk vinden om die te zien als ik bijvoorbeeld op vakantie ben. Continu die updates over het leven en wat mensen aan het doen zijn, vind ik irritant. Ik ben daarom ook een aantal mensen daarom ontvolgd, ik werd er echt gek van. Af en toe een update en dan vooral bij belangrijke gebeurtenissen, doen, maar de hele dag door posten wat je aan het doen bent: nee!”

 

PepijnPepijn (29), media consultant

Gebruikt: LinkedIn, Twitter, Facebook

“Ik gebruik social media zelf meer zakelijk in plaats van privé. Foto’s delen op Facebook dat je op het strand aan het relaxen bent, dat hoeft voor mij niet meer zo. Ik denk dat we het al te veel en te vaak hebben gezien. Grotere dingen zoals trouwen of kinderen krijgen, vind ik wel interessant. Ik heb de Facebook-app van mijn telefoon afgehaald, ik merk dat ik het vaak storend vind.

Volgens mij is het voor een bedrijf heel belangrijk om open te staan voor feedback. KLM is er al veel om geprezen, zij gaan de conversatie aan. Als er reacties komen, positief of negatief, is het belangrijk daar op te reageren. Als je gebruik maakt van social media: doe het goed of doe het niet.”

Wat zijn volgens jou de do’s en don’ts op social media?