3 vragen aan een sterke vrouw: Viola Welling

viola welling

Elke week stelt VIVA 3 vragen aan een sterke vrouw. Deze week is dat reisblogger Viola Welling. Ze bedacht – samen met travel girls Fiek en Manon – het online travel magazine voor vrouwen GirlsLove2Travel en schrijft over de allermooiste plekjes van de wereld.

Hoe ben je op het idee gekomen voorGirlsLove2Travel?

Mijn hele leven staat in het teken van verhalen vertellen. Ik hou van verhalen omdat ik geloof dat ze de wereld vorm geven. Dit mondde uit in een boek (Aan mijn jongere ik), een (social media) agency en een travel community. GirlsLove2Travel is ontstaan uit de liefde voor reizen en voor verhalen. Samen met mijn travel partners in crime Fiek en Manon wilden we online een plek creëren waar reislustige vrouwen geïnspireerd worden of zelf kunnen inspireren. Zo hopen we vrouwen te motiveren de wereld en zichzelf te ontdekken. Reizen leert je over anderen en boven alles over jezelf. Inmiddels schrijven we met dertien meiden vanaf drie continenten.

Je reist voor je werk, had je ooit gedacht dat je zo je geld zou verdienen?

Toen ik klein was fantaseerde ik altijd dat ik op de rug van vogels naar verre oorden kon vliegen. Het gevolg van een oma die in geur en kleur vertelde over de verre reizen naar Amerika en Japan die ze met mijn opa maakte. Op de één of andere manier dacht ik altijd dat dit onbereikbaar was voor een meisje uit een dorp. Toen ik 22 was kwam ik er achter dat je ook gewoon keihard kunt werken om je dromen uit te laten komen. Vanaf dat moment heb ik m’n handen uit m’n mouwen gestoken. De kansen liggen voor het oprapen, je moet alleen willen bukken. Geld is trouwens nooit m’n drijfveer geweest, ik volg m’n hart en onderbuikgevoel.

Wat zijn je toekomstdromen?

Ik wil verhalen maken en verspreiden die – naast entertainment en plezier – bijdragen aan de empowerment van mensen. Daarom ben ik samen met Omar Kbiri – manager van influencers zoals Teske en Mertabi – krachten aan het bundelen. Ons doel: de wereld van verhalen en verhalenmakers naar een next level te tillen. De Disney van de YouTube-generatie zeg maar: mooie verhalen met krachtige boodschappen die de popcultuur definiëren. Ik hou er van om groot te dromen. Het pushed je om jezelf en je kijk op de wereld steeds weer opnieuw te challengen.

www.girlslove2travel.com