35x dit hebben we geleerd van Breakfast College by VIVA400

breakfast college by viva400

De eerste editie van Breakfast College by VIVA400 is een feit! Vanochtend kwamen 150 ambitieuze vrouwen bijeen in KINO Rotterdam om workshops bij te wonen, te netwerken én samen te ontbijten. Deze inspirerende lessen gaan we onthouden.

Productie Sven Ponthofer, Kim Buitenhuis, Katy Boer | Foto’s Daphne Ponsteen
  1. Je kunt yogaën in elke outfit. Rokje, jeans, jumpsuit, LBD: als je maar naar je lijf luistert. #malouzuur #yogasessie
  2. Geluk is een jurk. En geluk komt langs en moet je oprapen, vindt Claudia Straatmans in het panelgesprek met Ingrid de Caluwé en Merel Westrik. #panelgesprek
  3. Pak alle kansen aan, ook als dat betekent dat je op je bek kunt gaan. #merelwestrik #panelgesprek
  4. ‘Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan.’ #merelwestrik #pippilangkous #panelgesprek
  5. Je bent op je best als je de dingen doet die je goed kunt. #ingriddecaluwe #panelgesprek
  6. Als er iets misgaat, betekent dat niet per se dat jij het niet kunt. Het kan ook aan de ander liggen. #panelgesprek
  7. Penélope Cruz is ook maar een vrouw. #claudiastraatmans #panelgesprek
  8. There’s a special place in hell for women who don’t support each other. #panelgesprek
  9. We moeten het glazen plafond niet erkennen. Het bestáát niet. #ingriddecaluwe #panelgesprek
  10. Veel vrouwen denken de luxe te hebben om te zeggen: ‘Mijn man heeft al een inkomen.’ Maar bijna de helft van de stellen gaat scheiden. #claudiastraatmans #panelgesprek
  11. ‘Het draait allemaal om een goeie planning en selectie: maandag tot en met vrijdag werk, weekend is voor mijn gezin,’ aldus Claudia. #claudiastraatmans #panelgesprek
  12. Als je de top wilt halen, zijn er altijd dingen die je niet leuk vindt. Het overgrote deel van het leven ís namelijk niet leuk. #merelwestrik #claudiastraatmans
  13. Ook Merel Westrik staat weleens op, kijkt in de spiegel en denkt: moet ik hier nog iets van maken? #panelgesprek
  14. Het gaat om jouw top. Je hóéft er niet naar toe, dus als je geen zin hebt, doe je het lekker niet. #merelwestrik #panelgesprek
  15. Mayo is mayo? Nee. Mensen die Zaanse hoeve eten, staan anders in het leven dan mensen die Calvé eten. #madelonvandertol #unilever
  16. Als je als merk alles voor iedereen bent, ben je niemand voor niemand. #madelonvandertol #unilever
  17. Mindfullness: terug naar de zijn-stand. Ons lichaam is niet meer gewend om actief stil te zijn. #sannevink #nienkebaan #mindfullness
  18. Werkstress is een gunstige reactie van ons lijf op het moment dat je een deadline tegemoet gaat. #sannevink #nienkebaan #mindfullness
  19. Je krijgt nooit een tweede kans voor een eerste indruk. #edithdohmen #tempoteam
  20. Als je iets uitstraalt, is kleding niet meer van belang. #edithdohmen #tempoteam
  21. ‘I’m the worst diva ever, maar blijf wel altijd zo dicht mogelijk bij mezelf.’ #edithdohmen #tempoteam
  22. Steek veel energie in het in beweging blijven. Maar zelden komt er spontaan iets op je pad. #ellenwynia #nan
  23. De valkuil van ondernemen: tunnelvisie. #ellenwynia #nan
  24. Je schiet niets op met al die gedachten over je publiek. Verbind je er juist mee; daar heb je uiteindelijk meer aan. #julikamarijn #greatcommunicators
  25. Spreken is net een compositie. Soms ga je wat sneller, dan is er een pauze en daarna geef je weer gas. #julikamarijn #greatcommunicators
  26. Vraag jezelf eens af: wat wilde je vroeger worden en wat ben je geworden? #jackelienveldstra #kpn
  27. Je kunt als zzp’er concurreren met corporates. #jackelienveldstra #kpn
  28. Voor verandering moet je je kwetsbaar durven opstellen. Grote ego’s loslaten, daar zijn mannen minder goed in. Daarom spelen vrouwen in samenwerkingen een grote rol. #jackelienveldstra #kpn
  29. Softskills worden hardskills. Competenties worden steeds belangrijker. #jackelienveldstra #kpn
  30. Als je het niet meer weet, moet je teruggaan naar het waarom. Waarom doe je wat je doet? #nancypoleon #personalbranding
  31. Denk na over waarom jij bekend wilt staan. We hebben allemaal een reputatie; zorgt die van jou ervoor dat je nieuwe klanten krijgt? #nancypoleon #personalbranding
  32. Je kernwaarden zijn als een kompas door je leven. Definieer je eigen kernwaarden. #nancypoleon #personalbranding
  33. Zorg dat je gezien wordt zoals jij gezien wilt worden. Represent your brand. #nancypoleon #personalbranding
  34. Blijf in je netwerk investeren. Ga niet alleen maar halen, bedenk wat je voor elkaar kunt betekenen. En vraag jezelf af: wat heb je met die ander gemeen? #nancypoleon #personalbranding
  35. Ten slotte: dit alles begint natuurlijk met een goed ontbijt. I’ll eat some breakfast, then change the world.

Welke les spreekt jou het meest aan?