Dít is waarom het eerste uur op werk het belangrijkst is

eerste uur op werk

Het eerste uur op werk kan een echte game changer zijn. Wanneer je hier goed mee om gaat, kan dit eerst uur zomaar de kans op voorsprong bieden, voordat de mailtjes en belletjes weer binnenstromen. Maar begin jij je dag altijd met de standaard mailtjes en de eerste de beste taak bovenaan de stapel? Dan sta je eigenlijk al 0-1 achter. 

Heb jij geen eerste uur op werk plan? Geen zorgen, we helpen je graag op weg. We hebben de routine van 4 succesvolle vrouwen onder de loep genomen en bekeken hoe zij ieder begin van de dag tackelen. Zet je wekker maar, want je nieuwe routine begint morgen.

Jessica Alba

Mocht het je zijn ontgaan, Jessica Alba is al lang geen actrice meer. Met haar eigen The Honest Company runt ze inmiddels een miljoenenbedrijf. Wat zij als eerste doet? “Mijn dagelijkse stress bestaat uit het runnen van mijn bedrijf met het besef dat ik onderdeel ben van een veel grotere beweging dan mijn bedrijf alleen. Ik ben betrokken bij iedere (creatieve) beslissing en daarom word ik alle kanten opgetrokken. Het allereerste dat ik ’s ochtends doe: een to do lijst maken en prioriteiten stellen. Stel jezelf de vraag: als je maar één taak kon voltooien vandaag, welke zou dat zijn? ”


Lauren Conrad

Ook lieve Lauren heeft na haar deelname aan Laguna Beach en The Hills het girlboss-pad bewandeld. Haar website trekt miljoenen bezoekers en dan hebben we het nog niet eens over de omzet die ze draait. Haar gouden tip? “Ga tijdens het eerste uur op werk niet direct achter je computer zitten, maar ga in gesprek met collega’s. Neem een moment om bij te praten en investeer in de relatie met collega’s. Ik geloof heilig dat goede relaties je motiveren.”

Marissa Mayer

Misschien een onbekende naam, maar Marissa is voormalig CEO van Yahoo en is nu vooral actief als schrijfster. Haar inbox stroomt iedere dag vol met zo’n 1.000 emails, kun je nagaan met hoeveel ongelezen emails ze iedere dag wakker wordt. Marissa beaamt dan ook dat het eerste uur op werk cruciaal is voor de rest van de dag. “Om te voorkomen dat ik overweldigd word door chaos en drukte, begin ik iedere dag met het maken van een top 5 to do lijst. Daarnaast maak ik ook een genummerde lijst voor iedereen waarmee ik samenwerk, waarmee ze bezig zijn en wat ik van ze verwacht.” Mayer noemt het zelf de drie-dimensie to do lijst: de eerste laag bestaat uit de meest belangrijke taken, de tweede laag bestaat uit de taken die daarna aandacht verdienen en de derde laag bestaat uit de to do’s die je team moet halen.

Eva Chen

Eva Chen heeft wat je nou noemt een erg hippe baan: zij staat aan het hoofd van de modesamenwerkingen van Instagram. Hierdoor is ze vaak onderweg, maar toch is het eerste uur op kantoor heilig voor haar. In dat eerste uur begint ze met: het vullen van haar lade en koelkast met gezonde snacks. Want, zo redeneert Cheng, “gezonde voeding is de basis voor een goede gezondheid, goede huid en goed alles.” Daarom zorgt Cheng aan het begin van de dag voor gezonde snacks, zodat gezond eten er later niet door stress of drukte bij inschiet.

Nevertheless, she persisted. 📸 and art direction by the ever-patient @shionat

A post shared by Eva Chen (@evachen212) on

Wil je niets meer missen van VIVA? Neem een abonnement. Profiteer nú van onze speciale aanbieding: 10 nummers voor slechts €10.

Bron: MyDomaine, beeld: iStock, Instagram