#momlife: Vie (36) en Madelon (39) bloggen voor de kost

Alle ouders maken kiekjes van hun kroost,
 maar sommige verdienen er ook nog geld mee. Wanneer besluit je professioneel te bloggen met je foto’s? En hoe bevalt dat? Vie (36) en Madelon (39) vertellen.

Tekst Milou van der Will

Wie Vie (36) en Madelon (39) Beroep Vie is kinderpsycholoog, Madelon is net terug na drie jaar in de VS te hebben gewoond voor de baan van haar man. Samen bloggen ze 
op thedoorinthewall.com. Instagram @viebonacci (11,1K volgers) 
en @madebylon (58,8K volgers) Mama van Vie is moeder 
van Julie (4) en Filippa (10 maanden), Madelon heeft drie 
kids: Sylvester (7), Reva (4) en Oscar (3 maanden) Online 
voorbeelden @jennyfromdosfamily, @joannagoddard.

Vie en haar gezin.

“We bleken allebei de stiekeme droom te hebben om een blog te beginnen, omdat we onze ervaringen over het moederschap wilden delen. 
Impulsief als we zijn, besloten we er een te starten. Drie weken later gingen we online. We 
startten bloedfanatiek: in het begin postten 
we bijna elke dag, maar dat hielden we niet 
lang vol. Soms zitten we in een flow en posten we er elf, een andere keer zijn het er bijvoorbeeld maar twee. Dat is prima, want het moet vooral geen verplichting worden. We hoeven 
er niet van te leven.”

We gaan niet voor 
picture perfect, alleen 
de luiers schoppen 
we uit beeld

“We leerden elkaar kennen via Instagram en hadden meteen een klik. Toch hadden we elkaar maar iets van vijf keer in real life gezien voordat Madelon naar Amerika emigreerde. We spreken elkaar vooral veel via Whatsapp. Misschien hebben we het daarom makkelijker met elkaar over dingen waar we met anderen niet zo gauw over praten. Toen Madelon daadwerkelijk naar de VS vertrok, zijn er veel volgers bij gekomen om haar avontuur te volgen. Ze stapte het vliegtuig uit 
en had er wel tweeduizend volgers op Instagram bij. Ons blog groeide vooral nadat we de Dutch Mom Blog Awards wonnen, en toen we met kinderkledingmerk Mingo Kids een legging mochten ontwerpen.”

Madelon en haar gezin.

Zodra je aantal volgers groeit, krijg je allerlei producten aangeboden. Verleidelijk natuur
lijk, maar we denken er altijd goed over na en nemen alleen iets aan als het écht bij ons past. We hebben geen commercieel doel. De verhalen die we schrijven, zijn vooral persoonlijk. En we hebben allebei oog voor een sterk visueel plaatje – ook al gaan we absoluut niet voor picture perfect. Oké, misschien schoppen we nog net de vieze luiers uit beeld, maar verder is alles echt. Onze lezers waarderen dat. Toch is het onze vriendschap waar we het echt voor doen. Ze zeggen weleens dat contacten op social media vluchtig en oppervlakkig zijn. Maar kijk eens naar ons: het kan ook iets heel moois opleveren.”

Meer lezen over mombloggers? Check VIVA Mama 2. De editie ligt vanaf woensdag 1 maart in de winkel of kan je hieronder online bestellen.

»BESTEL VIVA MAMA ONLINE | KLIK HIER «