Succesvrouw Evelyn van Hasselt (en dit kun je van haar leren)

CONTACTMENS

Evelyn van Hasselt (37) runt samen met haar compagnons Karlijn Visser en Dionne Schulf Friends of the Brands. Wat vijf jaar geleden begon als Goodiebag Girl, het goodiebagbedrijf, is nu uitgegroeid tot een nog succesvollere connecting acency. Elk jaar weten ze hun omzet te verdubbelen.

Stop met zeuren
“Ik had een goede baan bij Joop van den Ende als persvoorlichter, maar ik had te weinig affiniteit met musicals. Dus heb ik mijn baan opgezegd voordat ik iets anders had. Mensen zeiden: ‘Dat moet je niet doen, nooit je oude schoenen weggooien lalalalala.’ Je moet wel lef hebben, veel mensen hebben dat gewoon niet. Maar waar ik slecht tegen kan, zijn mensen die in vaste dienst zitten en jarenlang aan het klagen zijn. Vraag jezelf af: denk je dat het leuker wordt? Nee. Kap er dan mee. Of stop met zeuren.”

Spaarpot
“Ik had een potje van een paar duizend euro waarmee ik het een halfjaar kon uitzingen. In die periode dwong ik mezelf te bedenken wat mijn talent was. Heel veel dingen kan ik niet, maar in schrijven ben ik goed dus ben ik de eerste twee jaar copywriter geweest, voordat ik met Karlijn Goodiebag Girl begon.”

Meer dan alleen tassen
“Ik vond dat we meer in huis hadden dan tassen vullen en dus zijn we de afgelopen jaren uitgegroeid tot een connecting acency. Merken brengen we in contact met invloedrijke doelgroepen. Denk aan: bekende Nederlanders, topondernemers en bloggers. Die partijen voegen we bij elkaar door evenementen te organiseren, waaronder de Gift Suite en Like My Brand, waar we honderd invloedrijke mensen laten speeddaten met elkaar. Beide grote successen. Maar als je echt groot wilt worden, moet je internationaal gaan. Binnenkort rollen we daarom onze concepten uit in België.”

Komt wel
“Het is nooit mijn hoofddoel geweest om veel geld te verdienen. Ik geloof eerder in het feit dat als je doet waar je goed in bent, en je bepaalde risico’s durft te nemen, het vanzelf wel komt.”

Succesfactor
“Wij runnen het bedrijf met z’n drieën. Dionne is commercieel sterk, een goede onderhandelaar en een marketeer, Karlijn is een goede netwerker en ik ben op PR-vlak en het bedenken van creatieve concepten sterk. We zijn allemaal in een ding heel goed en dat combineren we waardoor we tot resultaten komen die we alleen niet zouden krijgen.”

Soort Oprah
“We hebben geen investeerder, geen marketingbudget en doen alles zelf. Ik ben trots op het feit dat we zonder investeerder ook klanten als Samsung, Dove, Fatboy en Vueling aan boord hebben. Juist omdat we met z’n drieën dingen bedenken die anderen niet doen, valt het op en waarderen mensen ons bedrijf. Wat we doen, is natuurlijk heel erg leuk. We geven altijd cadeautjes weg. Eigenlijk zijn wij de Oprah Winfreys van Nederland, haha. Ik denk ook wel dat mensen ons het succes gunnen. Als je net begint, is de gunfactor echt nodig. Heb je die niet, wordt het erg lastig.”

Mission possible!

Evelyn volgde haar gut feeling, werkte zich een slag in de rondte en was niet bang voor een risico. En nu, jaren later, heeft ze een heel succesvolle eigen business. Goed nieuws: ze is óók VIVA400-ambassadeur die via VIVAwerk op Facebook jou en je carrière graag een stapje verder helpen.

Waarheen leidt jouw weg?

Dus kun je wel wat inspiratie gebruiken om het beste uit jezelf en je werk te halen? Hier geven acht Hollandse succesvrouwen je dagelijks een portie inspiratie, de beste tips en tricks, do’s en don’ts op werkgebied om je te helpen in jouw weg naar succes.

Beeldcredit: HANNA LIPOWSKY