Vette baan: Marloes van den Boogaard (28) is hoofd van een pr-bureau

Ze promoot verschillende 
landen, organisaties en 
vliegmaatschappijen. Niet gek 
dus dat Marloes van den 
Boogaard (30) de halve wereld 
heeft gezien voor haar werk.

Tekst Babs Jansen  | Foto Privébezit

Beroep: head of pr bij USP Marketing PR
Status: 3 jaar bij USP en nu 8 maanden als hoofd pr
Overwon: jetlags en cultuurverschillen

No go “Als je niet flexibel bent, val je door de mand in de reisbranche. Een internationale job gaat, mede door het tijdsverschil, altijd door.”

Struggles “Jetlag of niet, je staat altijd aan. Terwijl je niet alles kunt plannen. En gebeurt er iets in de wereld, zoals het zikavirus, dan staat het toerisme op z’n kop. Je moet een stressbestendige duizendpoot zijn om met dat soort dingen te dealen.”

Onderhandelen  “Draai  de vraag om: wat zou ik zelf willen horen en wat vind ik de opdracht waard? Focus altijd op het resultaat, dat maakt het een stuk makkelijker. Humor is ook belangrijk in een onderhandelfase: dat breekt het ijs en zorgt voor een goede sfeer.”

Handige app “Slack is echt superhandig voor de communicatie binnen ons team.”

Key for success “Op je stoel zitten dromen, is veilig, maar daar gebeurt het niet. Zoek jouw dromen op, maak een concreet plan en ga ervoor!”

Meer lezen over de job van Marloes? Check de rubriek ‘Vette baan’ in VIVA 12. De editie ligt van 22 t/m 28 maart in de winkel of kan je hieronder online bestellen.

»Bestel VIVA online | Klik hier «